• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inredning Plastband till fönsterkarm

Gösta E

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
9065
Medlemskap
2024
Plastbanden som sitter på insidan i fönsterkarmarna har krymt i solskenet. Finns det någon som bytt dessa (det torde vara ett förekommande problem) och var köper man sådana band?
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.913
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Plastbanden som sitter på insidan i fönsterkarmarna har krymt i solskenet. Finns det någon som bytt dessa (det torde vara ett förekommande problem) och var köper man sådana band?
Försök att pressa dem på plats igen. Det gick på ett av mina fönster. Plastbandet överlappade i skarven så det var inga problem att få bandet att räcka till. Du kan säkert lossa bandet från skarven om det blir problem med att trycka fast det igen.
Kjell
 

Brittmarie & Sune

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Svedala
HBK-Nr
648
Medlemskap
2024
Mina var också kupade men blev som vanligt efter åtgärd. Vet ej var det finns nya, men det finns det säkert andra som vet.
Uu
Plastbanden som sitter på insidan i fönsterkarmarna har krymt i solskenet. Finns det någon som bytt dessa (det torde vara ett förekommande problem) och var köper man sådana band?


Jag har precis köpt band från Accessoricampingonline.com i Italien. Pris ca 11 sek per meter. Köpte 10 meter för att byta i alla fönster.
Leveranstiden var ca en vecka. Totslpris till dörren inkl frakt 270 sek.
 
Senast ändrad:
Toppen