• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Placering toalett

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Vi har funderat lite på att ev byta husbil, har sett tex Mclouis av nyare modell som verkade intressanta
Men jag förstår inte varför toa/wc tanken sitter på den sidan in mot tältet där man har bord stolar osv.
Finns det någon fördel med detta som vi inte inser?
Mvh Hasse o Annika
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Vi har toakasetten på högersidan och det är inget problem även om vi som ni var fundersamma innan vi köpt bilen.
Det viktigaste är väl att planlösningen innvändigt är bra så får toan hamna där den passar.
Det finns en del som har den i garaget men det skulle jag inte vilja för det brukar vara besvärligt att få ut kasetten när den är full.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Vi har toakasetten på högersidan och det är inget problem även om vi som ni var fundersamma innan vi köpt bilen.
Det viktigaste är väl att planlösningen innvändigt är bra så får toan hamna där den passar.
Det är bara att hålla med. Det har inte varit några problem med lukt, som jag antar är det du oroar dej för.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Vi har funderat lite på att ev byta husbil, har sett tex Mclouis av nyare modell som verkade intressanta
Men jag förstår inte varför toa/wc tanken sitter på den sidan in mot tältet där man har bord stolar osv.
Finns det någon fördel med detta som vi inte inser?
Mvh Hasse o Annika
Även vi har kassetten på högersidan. Vi ser det bara som positivt. I första hand givetvis för planlösningen inomhus, men även för att vi slipper går runt bilen och dra ut kassetten om någon granne sitter ute under sin markis när detta sker. Det känns lite ofräscht att göra detta framför näsan på grannarna.

//Jocke
 
Toppen