• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Placering av huvudströmbrytare i en C-Line 5.3 QBSL

K

Kjelle65

Guest
Hej på Er.
Vi har en årsmodell 2019, och i manualen som följde med så ska bodelsbatterierna och huvudströmbrytaren vara placerade i luckan till höger om bodelsdörren, men där är det tomt. Jag har gått igenom alla luckor utan att hitta varesig batterier eller huvudströmbrytaren.
Är det någon som vet vart dessa batterier och brytaren är placerad på en C-line 5.3 QB SL?
Mvh
Kjelle
 

Mossberg

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Hej på Er.
Vi har en årsmodell 2019, och i manualen som följde med så ska bodelsbatterierna och huvudströmbrytaren vara placerade i luckan till höger om bodelsdörren, men där är det tomt. Jag har gått igenom alla luckor utan att hitta varesig batterier eller huvudströmbrytaren.
Är det någon som vet vart dessa batterier och brytaren är placerad på en C-line 5.3 QB SL?
Mvh
Kjelle

De kan vara dolda bak i garaget, om ni har ett sådant. Bakom en panel. Carthago är väldigt fiffiga.

Annars är vanligast i dubbelgolvet under en soffa på många andra fabrikat.
 
K

Kjelle65

Guest
Hej och tack.
Jag har snart gått igenom allt utan att hitta någon ställe där batterierna skulle kunna vara gömda, batterier har jag eftersom jag står utan el och det funkar:)
Jag får fråga återförsäljaren då de öppnar igen efter semestern.
// Kjelle
 

Mossberg

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Hej och tack.
Jag har snart gått igenom allt utan att hitta någon ställe där batterierna skulle kunna vara gömda, batterier har jag eftersom jag står utan el och det funkar:)
Jag får fråga återförsäljaren då de öppnar igen efter semestern.
// Kjelle
Du får garanterat svar inom kort av nyare C-line ägare. Mor/Far Kör en 2010 E-line och där är de dolda bakom panel på höger sida, i garaget original.
 
Toppen