• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plötsligt händer det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Hej!


Nu har det hänt!

Transportstyrelsen har börjat skicka ut efakturor(för oss med Malusbil som ställer av varje vecka), det låg två nya fakturor i min inbox på banken idag.

Världen har blivit bättre


Med vänlig hälsning,
PeterVisa bilaga 218891
 
Senast ändrad:

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
642
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Hej!


Nu har det hänt!

Transportstyrelsen har börjat skicka ut efakturor, det låg två nya fakturor i min inbox på banken idag.

Världen har blivit bättre


Med vänlig hälsning,
PeterVisa bilaga 218891
Vad gäller fakturorna då?
De har länge skickat e-fakturor på ordinarie fordonsskatt om man anmält att man vill ha sådan. Och så även på trängselskatt.
Fortfarande står det på transportstyrelsen.se att de inte kan skicka e-faktura på avgifter t ex vid påställning.
"Det är bara den ordinarie fordonsskatten som vi kan skicka med e-avi. Vid tillfällig skattedebitering som till exempel fordonsskattehöjning, påställning eller vid påminnelse av fordonsskatt kommer en pappersavi att skickas hem till dig. Om ett fordon ställs av i betalmånaden makuleras e-avin och en ny pappersavi på vägtrafikregisteravgiften skickas då hem till dig."
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Vi tittar i appen "Mina fordon" 2 dagar efter avställningen så ser vi vad vi är skyldiga och då betalar vi in den summan, OCR-numret står ju också där. Detta oavsett om vi fått faktura som inte betalats ännu.
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Vi tittar i appen "Mina fordon" 2 dagar efter avställningen så ser vi vad vi är skyldiga och då betalar vi in den summan, OCR-numret står ju också där. Detta oavsett om vi fått faktura som inte betalats ännu.
Fast nu behöver du inte göra detta, de har uppdaterat systemet och det kommer en efaktura på rätt belopp takt in till banken.
 

Peter14Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
327
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
30772
Medlemskap
2025
Vad gäller fakturorna då?
De har länge skickat e-fakturor på ordinarie fordonsskatt om man anmält att man vill ha sådan. Och så även på trängselskatt.
Fortfarande står det på transportstyrelsen.se att de inte kan skicka e-faktura på avgifter t ex vid påställning.
"Det är bara den ordinarie fordonsskatten som vi kan skicka med e-avi. Vid tillfällig skattedebitering som till exempel fordonsskattehöjning, påställning eller vid påminnelse av fordonsskatt kommer en pappersavi att skickas hem till dig. Om ett fordon ställs av i betalmånaden makuleras e-avin och en ny pappersavi på vägtrafikregisteravgiften skickas då hem till dig."
Det här bilskatten på en Malusbil som ställs av ofta, förut har det varit pappersfakturor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen