• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Peugeot J5 Kon Tiki 640/6 Fukt från taket, hjälp

Segtask

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Skellefteå
Hej å hå alla glada

Gick på en nit nyligt husbilen var fukt testad å allt var så himla bra... visst den är från -90 så finns alltid att göra nå,

Men till min chock när vi då for å skulle campa, så fyllde man vatten osv till min förvåning så visade sig att tanken läcker vatten! Så slet ut tanken för att undersöka.. till min förvåning så ojoj inte fasiken var det första gången den läckt vatten...

Men nu till det värsta, då det vart ordentligt med regn så visade en ordentlig skada sig. Det läcker vatten in från taket h-sida(färdriktning) och taktfast delen ligger inte emot karossen helt där utan ser ut som det gjorts nå under själva plast delen.

Så min fråga är, går det ta bort själva plast tak delen? För jag brutit upp till sista överskåpet på insidan, så det bör komma från under den plasten som ligger på taket.

Vore magiskt om nån kan ge lite tips

Känns nog jobbigt att måste berätta för min dotter och son som har varit så glada när vi varit ut, och tjatar dag ut å dag in om att åka igen
 
Toppen