• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Perspektiv

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Perspektiv

Tankeväckande!
Nu har jag suttit här och tänkt i en halv timme!
Svaret är som bortblåst med stormarna!
På sjuttiotalet trodde jag också på en förändring! Vad blev det av det?
Jag har verkligen jobbat för det, ideella samhällsinsatser och -engagemang, 40 år av pedagogiska gärningar, medlem hit och medlem dit.
Och idag ser det svartare ut än någonsin! Cyniskt? Javisst!
Men att ge upp gör jag endast vid sista andetaget!:)
Julian
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Perspektiv

Jag kan bara konstatera att vi här i Sverige, i nuet, lever och har levt i den bästa av världar, i den bästa av tider. Det var sämre förr i tiden i Sverige och det kommer nog med tiden att bli sämre igen. I många andra delar av världen har det nog alltid varit sämre, men är kanske inte bättre nu.

Hur som helst är jag mycket tacksam för att ha fått leva i Sverige i nuet och kanske några år till.

Johan K.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.420
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Perspektiv

Så dum jag är! Jag såg inte att inslaget/filmen handlade om Sverige!
Visst skall man vara stolt och glad för att vara svensk eller bo i Sverige! Då behöver man inte ta ansvar eller känna sig delaktigt i allt som händer på annat håll!:rolleyes:
Julian
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Perspektiv

OK! Saker och ting förändras. Pengarna slut, taskig pension o.s.v. Utslängd av käringa. Sjuk som fan. Bor nu i en av Sveriges minsta husbilar. Boka säljer inte så bra längre. Nya tag! Börja på nytt! Kanske dags att acceptera förändring, upptäcka nya världar!

https://www.youtube.com/watch?v=uz42mhyNn08

Jag kände inte till dessa gubbar. Jag trodde faktiskt att Cornelius Wreeswijk var en samhällsomstörtare o.s.v.

Vet jag nu? Kommen till insikt eller degraderad?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Perspektiv

Hjärtat är urstarkt! Nästa koll lungor 7 april. Sedan Frankrike, världens centrum!

Ursäkta min dåliga franska mais la France est centre de la Monde et Paris est Origo, naturellement! Det trodde jag alla visste! Jag håller på med att fila på franskan men jag är inte färdig med det än.

Jappe:oops:
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Perspektiv

Vi har också planer på Frankrike i slutet på april, har du förslag på intressanta platser?
Jag tänker inte så mycket på vingårdar utan mer historiska och intressanta ur fotosynpunkt.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Perspektiv

Det finns så mycket att se och uppleva i Frankrike. Vad jag är nyfiken på är Bretagne, Atlantkusten norr om Bordeaux, Canal du Midi, Loiredalen med alla slotten och ravinerna vid Tarn och Verdon. I Camargue var jag nyligen och där blev jag besviken. Kanske ett nytt försök. Det finns så mycket...

Jappe
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Perspektiv

Jappe,
du börjar bli gammal helt enkelt, liksom alla vi andra från "den tiden". Nostalgi låtar från din (och min) ungdom, uppskattning av att vi har haft ett bra liv, lever i nutid med "lite" krämpor här och där, men så what? Formeln är: åldras med värdighet och njuta av allt som står till förfogande. Jag t.ex. är glad varje morgon jag vaknar och ser Marianne vid min sida, helt o B e T a L b A r T! Att dessutom vakna med solen mitt uppe i det blå, tja, vad mer kan man önska sig?
 
Toppen