• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PC hittar inte Garmin Camper

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag vill uppdatera min Garmin Camper 760.
Men har nu testat med 3st olika usb-kablar, och PC säger,
Usb enhet känns inte igen, provat på 2 laptop, win10.

Tips?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Når du har forbundet din 760 med PC-en via kablet, så skal du tænde for din 760-er. Ellers kan forbindelsen ikke etableres.

Har du prøvet det?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
När jag ansluter Garmin, så startar den med att anslutningsskärmen visas.
Därefter säger PC att usb-enhet inte känns igen (Garmin Express säger ingenting)
Efter ca. 1min. går Garmin över till navigationsskärm.

Jag vet inte ifall någon av mina 3 kablar är "Garmin-kabeln"
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
På garmins kabel står det gamin inpressad i USB delen. Jag har en originalkabel som är ca 3 dm lång. Den mindre kontaktstycket på kabeln är olikformad och inte alls lik en vanlig usb kabel. Du bör ha en sån kontakt på laddkabeln.
 
F

F.d. 14324

Guest
Har du tagit bort hållaren från navigatorn?
(Jag höll på med en i tre kvällar utan att lyckas där hållaren satt kvar och jag trodde att det gick lika bra med uttaget i hållaren) :oops:
Annars är som ni redan är inne på, kabeln är rätt viktig, det måste inte vara garmins egen men den fungerar alltid, men köper man en ny måste det stå charge and sync på den, inte bara charge.
Sen kan det ju vara nåt annat också, drivrutiner och sånt.
 
Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Min hållare är fastskruvad i husbilen så den orsaken slipper jag, men bra tips.
Det funkade förra säsongen, sen har jag haft tokröj bland mina prylar, blev 3 stora svarta säckar med prylar, kablar m.m. till auktion, risken finns att originalkabeln åkte med där. 8st smartphones hade jag liggandes, helt sjukt, ännu sjukare var att alla gick igång efter en stunds laddning :D

Jag ska ner till garaget imorgon, får kolla kablarna i husbilen, har jag tur hittar jag en bättre kabel i husbilen.

Annars får det bli ett inköp av en charge+synk kabel.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Jag hade samma problem till dess stt jsg upptäckte att usbdongeln till mina trådlösa hörlurar hamnade i konflikt med gpsen. När jag drog ur dongeln så hittade datorn min Garmin igen
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Min hållare är fastskruvad i husbilen så den orsaken slipper jag, men bra tips.
Det funkade förra säsongen, sen har jag haft tokröj bland mina prylar, blev 3 stora svarta säckar med prylar, kablar m.m. till auktion, risken finns att originalkabeln åkte med där. 8st smartphones hade jag liggandes, helt sjukt, ännu sjukare var att alla gick igång efter en stunds laddning :D

Jag ska ner till garaget imorgon, får kolla kablarna i husbilen, har jag tur hittar jag en bättre kabel i husbilen.

Annars får det bli ett inköp av en charge+synk kabel.

Det är en kort kabel.
 
Toppen