• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panorama

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Eftersom min gamla Ricoh-kamera började visa ålderstecken skaffade jag en ny Casio som bl.a. kan ta HDR-bilder och panoramabilder.
Kameran sätter ihop ett stort antal bilder till en panoramabild helt automatiskt.
Nu slipper man det tidsödande arbetet att med stitchprogram sätta ihop bilderna i datorn.

Här är resultatet av panoramatestet idag på morgonen före regnet.
De två första bilderna tagna från Släggö över södra hamnen i Lysekil och den sista visar restaurang Havsbadet och Oscars.

Klicka för större bilder!






 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panorama

Här är tre panoramabilder tagna idag på ett ställe som ligger Jappe varmt om hjärtat?

Jag undrar om han inte seglat i dessa vatten i sin ungdom, om det var med eller utan stödsegel förtäljer inte historien.
Stödet kanske var mer påkallat när han äntrade eller debarkerade? :D

Gissa var?






 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Panorama

Fantastiska bilder!!
Skulle vara skoj att ha en sån som komplement till D90. Lättare att ha med sig om inte annat ;).
En dum fråga från en fullständig novis: 12,5 x förstoring. Hur mycket är det i mm? Då förstår jag vad det är för zoom :oops:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panorama

Fantastiska bilder!!
Skulle vara skoj att ha en sån som komplement till D90. Lättare att ha med sig om inte annat ;).
En dum fråga från en fullständig novis: 12,5 x förstoring. Hur mycket är det i mm? Då förstår jag vad det är för zoom :oops:

Zoomen motsvarar 24-300 mm på småbildsformat 24x36. Vid panorering används 24 mm.
 
F

F.d. 25226

Guest
Sv: Panorama

Suveräna bilder över Lysekil där jag är född och uppvuxen. En liten fråga, var har Du köpt kameran? I lördags tändkulans dag skulle man haft denna kamera när det stog 36 husbilar vid fiskhamnen och minst lika många på grusplanen vid godshamnen. En liten passus utanför ämnet: grusplanen var en gång platsen för lokstallar och bussgarage där min far huserade och jag sprang omkring och blev smutsig.
 
Toppen