• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pøssl Globecar Roadscout R 2014 - erfaringer og tips?

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Jeg ønsker å nedskalere litt når det gjelder bobilstørrelse, og fant denne bilen som jeg kanskje skal se på i morgen: Til salgs: Pøssl GLOBECAR ROADSCOUT R - 2014 - Bybobil - 131 Hk - 2.2 l. Hvis det blir aktuelt med bilbytte kommer jeg også til å investere i hengerfeste og sykkelstativ. slik at jeg kan kvitte meg med en av mine andre biler, og kun ha bobil og elbil.

Er det noen som har kjennskap til denne modellen, og om det ev. er noe jeg bør være oppmerksom på?

For ordens skyld, dette er bilen jeg har nå: Til salgs: Dethleffs ADVANTAGE 2,8 JTD 127 HK - 2004 - Integrert - 127 Hk - 2.8 l. Kjøpte den på impuls og litt panikk rett før ferien for 3 år siden, forventer å gå på et ganske stort tap ved innbytte.

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
De ønsker ikke å ta bilen min i innbytte, da den er registrert for kun 2 personer, så da blir det ikke noe av. :(

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Bordet kan senkes og salongen res opp til seng, så det er jo mulighet for en tredje sengeplass (ev. to om man er veldig gode venner...), men bilen er uansett kun registrert for to. Den luftige og åpne planløsningen med fransk seng var noe av det jeg falt for ved bilen, men jeg forstår jo at forhandleren kan være skeptisk til å ta inn en såpass stor bil med kun to sitteplasser. Eller, stor og stor, den er jo faktisk kortere enn mange plåtiser, men 20 cm bredere.

Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag förstår tyvärr inte så mycket av den norska annonsen. Har dock för mig att den bilen är 5,41 lång. Ofta har de en totalvikt på 3.300 kg vilket i mitt tycke är för lite och något att tänka på.

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Bilen er 541 lang ja, men har angitt totalvekt på 3499kg og også registerkjede i stedet for reim, noe som for meg er utelukkende positivt. Med hengerfeste og sykkelstativ montert hadde den bilen vært perfekt for mine krav og ønsker, men når de ikke vil ha min gamle bil i innbytte er det dessverre ingenting å gjøre med det.

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Bilen er ennå ikke solgt, trodde denne ville bli revet bort ganske fort. Har nettopp snakket med selger, og nå er plutselig ikke innbytte så uaktuelt likevel. De er faktisk villige til å komme hit og se på bobilen min til helga, samt min andre bil som også kanskje kan tas i innbytte. Føler at det er noe som skurrer her men vet ikke hva, det må sjekkes ut...

De kan montere sykkelstativ, men hengerfeste må tas et annet sted. Maks 1400kg hengervekt fikk jeg beskjed om.

Men da er vi uansett tilbake til mitt første innlegg i denne tråden, og jeg vil veldig gjerne ha tilbakemeldinger fra alle som kan ha interessante opplysninger! :)

Toppen