Ställde på husbilen den 1 april. Nu den 3 april när jag tittar på transportstyrelsen.se på mina fordon står det årsskatt 14602:-. Jag har fått en räkning som gäller 1 april - 30 juni på 1202:-, det blir alltså 4808:-/år. Det verkar halta i deras system. Det är en Hymer B890ML -23 på 5,5 ton totalvikt. Bra att det blev lite över 4800:-/år. Då betalar jag bara de dagar den är påställd under förutsättning att det är minst 15 dgr mellan avställning och påställning för det gör mycket på försäkringen på ca 24000:-/år mot avställningsförsäkring 3 200:-/år. Ska kolla upp försäkringar innan årsförfallodag 31 maj eftersom vi inte får 10% rabatt på Folksam längre.