• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Påfyllning svenska gasolflaska i Benidorm

t.hed

FD HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
7207
Medlemskap
2022
Är det nån som vet om det finns påfyllning av svensk gasol flaska i Benidorm. Eller finns det någon här i Benidorm (Raco) som har kopplingen från spansk flaska till svensk flaska.
Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Är det nån som vet om det finns påfyllning av svensk gasol flaska i Benidorm. Eller finns det någon här i Benidorm (Raco) som har kopplingen från spansk flaska till svensk flaska.
Tommy
Hej Tommy,

Vet ingen här i området som fyller svenska flaskor, men kolla med dina grannar på El Raco, deras lösningar.

Troligen kör man med spanska flaskor och kopplingen tror jag att du kan köpa uppe i affären på El Raco, eller campingaffären på andra sidan gatan. Absolut billigaste lösningen.

Den spanska flaskan kan du säkert få genom att betala en deposition.

Välkommen till Costa Blanca

Tommy
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det är därför man skall ha L P G monterat i bilen. Kan fylla på de flesta bensinstationer
Jag har kört 365 dagar om året i över 11 år.... Och har klarat mig utan LPG.
Hade jag haft LPG då hade jag behövt flytta hb så fort gasen tar slut, så byter jag bara flaskan i landet när det behövs...
 
Senast ändrad:

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Hej Tommy,

Vet ingen här i området som fyller svenska flaskor, men kolla med dina grannar på El Raco, deras lösningar.

Troligen kör man med spanska flaskor och kopplingen tror jag att du kan köpa uppe i affären på El Raco, eller campingaffären på andra sidan gatan. Absolut billigaste lösningen.

Den spanska flaskan kan du säkert få genom att betala en deposition.

Välkommen till Costa Blanca

Tommy
Har du egen adapter kan du fylla själv på Repsolmacken med GLP.
 

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Du ska inte rekommendera folk att fylla själv det få bara göra fast tank som har fyllning stopp det kan bli explosion livsfarligt
Har du tom PC10 o fyller 20 liter. Vad kan hända? Självklart ska man inte röka om man nu har den lasten. Personal i Spanien o Portugal vill normalt bistå och gör det oftast. I Se har man en våg under som man också kan ställ in fel. När du släpper påfyllningsknappen stannar pumpen. Utöver det finns även en stör röd nödstopp. Jag har när man väntar på stopp vid ett tillfälle då jag tankat min fasta 190 literstank råkat ut för att pumpen hade ett fel En gång i Tyskland. Den slog inte av. Jag räknar därför alltid ut hur mycket jag sk fylla innan jag startar sedan den incidente. Var försiktiga och ha en god tur.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Har du tom PC10 o fyller 20 liter. Vad kan hända? Självklart ska man inte röka om man nu har den lasten. Personal i Spanien o Portugal vill normalt bistå och gör det oftast. I Se har man en våg under som man också kan ställ in fel. När du släpper påfyllningsknappen stannar pumpen. Utöver det finns även en stör röd nödstopp. Jag har när man väntar på stopp vid ett tillfälle då jag tankat min fasta 190 literstank råkat ut för att pumpen hade ett fel En gång i Tyskland. Den slog inte av. Jag räknar därför alltid ut hur mycket jag sk fylla innan jag startar sedan den incidente. Var försiktiga och ha en god tur.
På de flesta platser och länder är detta inte lagligt. Fylla vanlig flaska på bensinstation.
 
Toppen