• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
5AB99F25-022A-4334-A58E-4D878512C0B0.jpeg
Pussarna till morfar kan ni förbise, däremot vattnet bakom är från den norra delen av en känd vacker sjö. Förstår du vilken sjö det är så blir det enkelt.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nähä, det verkar svårt.

Problemet är att jag inte har flera bilder från staden. Bilderna var från min dotter som hon skickade mig för ett tag sedan när hon besökte staden med sin familj. Helt plötsligt passerade en hel massa Porschar och hon tänkte direkt på pappa - hans svaghet!, :cool:

Men jag försöker göra så här istället, samma dotter, men för precis 10 år sedan, innan hon själv blev mamma...
P5221939.JPG
...... vid samma sjö, men nu i den andra änden, i syd.

Tror att det är enkelt att komma på vart vi var tillsammans för 10 år sedan, då är det enkelt att finna ut var Frida var för ett tag sedan med sin familj.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nej inte Rom, men Italien är rätt och stadens namn börjar på R.

På den sista bilden är vi i en mycket bekant stad för många av oss med husbil, den staden ligger vi samma sjö som staden jag söker, men i den andra änden.

Nu ……

Tommy
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Lite kuriosa:

Företaget Tecnoform i Bologna är en betydande leverantör av inredningar till husvagnar och husbilar – men även till lyxbåtar.

Tecnoform är ett familjeföretag, och en av sönerna (Roberto) var under en period vd för en av dessa lyxbåttillverkare...

Pålle

Tillägg: Ser nu att ni sitter vid foten av ett av stadens "skryttorn". Dessa är dock inte lika frekvent förekommande som i Bologna.
Namnlöst-2.jpg
 
Senast ändrad:

2stroke4ever

HBK Medlem
Inlägg
279
Kommun
Falun
HBK-Nr
18899
Medlemskap
2024
Då släpper vi tråden fri eftersom vi fick rätt svar. Ett tips om ni gör som vi och besöker vinfestivalen i Sommerach och bor på ställplatser eller campingen i Eschendorf är att kolla när sista färjan över Main går annars blir det en omväg över Volkach på 10 km.
 
Toppen