• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nej, jag tycker mig se Place de la Concorde där borta, i sådant fall är vi i Paris.

Tror bilden är tagen från Pyramiden vid Louvren och vad vi ser främst är en del av Jardin des Tuileries.
Tommy
 

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Missade att Tommy redan svarat samma som jag skrev (Paris) och att han svarade det innan mig.
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Undrar om det finns något annat IKEA varuhus i Europa som har en stor, riktig ställplats rakt över gatan från varuhuset?

Kommunen bjuder, det är helt gratis och när jag besöker IKEA går jag alltid en sväng bland bilarna och det är alltid ett antal svenska bilar på plats.

Nudå...

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja att lägga ut flera bilar på en ställplats eller en bild på ett IKEA-varuhus känns inte meningsfullt

Provar något nytt, en rebus:DD1EEE3F-BE0D-406B-96B4-82347FC28CFC.jpeg
- mamma + R + hemlig underrättelsetjänst

Skall bli namnet på en stad med ett IKEA och en gratis ställplats.


Undrar om vi inte nu är med om något historiskt, trådens första rebus? :)

Tommy
 
Senast ändrad:

Mossberg

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
28748
Medlemskap
2024
Ja att lägga ut flera bilar på en ställplats eller en bild på ett IKEA-varuhus känns inte meningsfullt

Provar något nytt, en rebus:Visa bilaga 210151
- mamma + R + hemlig underrättelsetjänst

Skall bli namnet på en stad med ett IKEA och en gratis ställplats.


Undrar om vi inte nu är med om något exceptionell, trådens första rebus? :)

Tommy
Mycket bra...
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Mamma mu - Mamma = Mu + R + CIA = Murcia.

Sorry grabbar, redan när jag gjorde rebusen var jag säker, den kommer att lösas av en kvinna, precis vad det blev.

För visst var det den stora ställplatsen på andra sidan gatan från IKEA i Murcia som jag fotade. Vad jag förstått mycket populär bland svenska husbilsägare.

Cre8iv, nu får du ta oss vidare ut i fredagsnatten, medan jag drar mig tillbaka och önskar alla en riktigt fin helg.

Tommy
 
F

F.d. 58689

Guest
Mamma mu - Mamma = Mu + R + CIA = Murcia.

Sorry grabbar, redan när jag gjorde rebusen var jag säker, den kommer att lösas av en kvinna, precis vad det blev.

För visst var det den stora ställplatsen på andra sidan gatan från IKEA i Murcia som jag fotade. Vad jag förstått mycket populär bland svenska husbilsägare.

Cre8iv, nu får du ta oss vidare ut i fredagsnatten, medan jag drar mig tillbaka och önskar alla en riktigt fin helg.

Tommy
Märkligt konstaterande av dig, då det inte verkar vara så många kvinnor som är aktiva här.
Nåväl, vi reser vidare!
Ni är säkert många som stått på samma plats som mig och fotograferat. Vilken stad?
HBK1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Helt ärligt var nog den där idén född hos Carola, min fru, som sa det först och jag nickade instämmande. Varför, ja det har konstaterats på många ställen att ni är smartare, intelligentare och tänker lättare utanför boxen än vi män och jag är villig att nicka instämmande även på det.

Tänkte inte svara på bilden, trevligt om flera är med i tråden, men nu har bilderna legat ute i 8 timmar och ingen har svarat.

Svaret är att du besökte Plaza Balcón de Europa i Nerja.

Tommy
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Klart vi är många som stått på utsiktsplatsen, som historien påstår att El Rey Alfonso XII gav namnet till, då han i slutet av 1800-talet besökte Nerja och utsiktsplatsen och utbrast, "Det här är Europas balkong. "

Ett annat välkänt och populärt mål för husbilsresenärerna är det här
P6303714.JPG
Ja, vart var vi i augusti 2012 med husbilen?

Tommy
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En gissning, som kommer från att vi för flera år sedan kollade lite på att hyra en s.k. ”Narrow boat” i Wales och då var själva basen för uthyrningen vid en aquadukt som är ett världsarv och heter Pontcysyllte.

Tommy
 
Toppen