• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Bilar och husbilar på badstrand med Blå Flagg förekommer ju på Jylland. Tidvatten och Danmark handlar väl i så fall mest om sydvästra Jylland runt Esbjergs trakten och Römö. Det får bli min första grova gissning.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Aha, då hamnade jag i rätt region. Har för mycket länge sedan besökt stränderna i både Vejers och Blåvand och den smala stranden på Din andra bild gör att jag då får låta min gissning stanna i Esbjergsomgivningen.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Eftersom det verkar vara fastkört i detta spår dristar jag mig till ett antagande så att vi förhoppningsvis kommer loss igen.
Har nu synat bilden med bilar och husbilar lite närmare och inser att stranden nog inte är så smal som jag trodde
vid min första anblick utan att den fortsätter lång utåt bortanför vattenpölarna.

Jag antar därför att detta högst sannolikt är så att Ni kört rakt över Rømø och strandat på Lakolk strand!?
Och råkar jag nu ha antagit rätt överlåter jag till Dig att lägga ut ett nytt spårobjekt åt oss besökare på detta spår.
//Kjell
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Vi är på västra sidan på Rømø. Mer bestämt längst ned på den sydvästra kanten på Sønderstrand.
Här ser vi färjan till Sylt.

Jag lämnar spåret öppet till den som känner sig manad att ta över.

//Jan

2019-08-08--144257.jpg
 
Toppen