• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster og Viasat

F

F.d. 54946

Guest
Hei, noen som har Oyster HD tv og viasat ? Jeg får ikke dekodet kanalene via Oyster boksen og ci modul fra viasat.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jag har försökt och fick det heller inte att fungera, prata med Viasat och de säger att deras ci modul fungerar bara i av dem godkända TV-apparater.(INTE i Oyster mottagen) Så nu kör jag med en 12 v Viasat box inkopplat mot parabolen där jag kan växla mellan boxen eller Oyster mottagaren. Cmore ci modul fungerar där emot i Oyster mottagaren.
MHV
Bengt
 
F

F.d. 54946

Guest
Takk for svar. Viasat sender meg nå ny box, så får vi se om det ordner seg.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Det gör det hoppas du fick den nya lilla som går på 12 V. Jag letar upp en Norsk kanal på Astra 4 A i Oyster mottagaren , när parabolen har låst på den, trycker jag på "AV" på fjärrkontrollen till Parabolen och sedan sedan starta jag Viasat boxen och byter kanaler på den. inte på Parbolen. Jag har Parabolen på ett HDMI uttag och Viasat boxen på en HDMI i min TV så jag snabbt och enkelt kan växla.
Lycka till det fungerar bra.
Bengt
 
F

F.d. 54946

Guest
Det gör det hoppas du fick den nya lilla som går på 12 V. Jag letar upp en Norsk kanal på Astra 4 A i Oyster mottagaren , när parabolen har låst på den, trycker jag på "AV" på fjärrkontrollen till Parabolen och sedan sedan starta jag Viasat boxen och byter kanaler på den. inte på Parbolen. Jag har Parabolen på ett HDMI uttag och Viasat boxen på en HDMI i min TV så jag snabbt och enkelt kan växla.
Lycka till det fungerar bra.
Bengt
Hei fikk den lille boksen. :) Har du splitter på kabelen fra parabolen, slik at begge boksene har signal ?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Jo så är det kopplat, men Viasat boxen får signal först när parabolen låst på en Viasat kanal och då kopplar jag om genom att koppla om parabolen till "AV" på fjärrkontrollen.
Det är viktigt att Viasat boxen inte är aktiverad då parabolen letar kanal för då blir den störd.
Bengt
 
Toppen