• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Oyster Connect

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Leste gjennom databladet og finner løsningen spennende. Ved å plassere all radioelektronikk i boksen på taket fjerner de signaltapet som en har ved andre løsninger. Boksen inne i bilen er en lokal WIFI hotspot og strømforsyning for elektronikken på taket. Kun en ting ser ut til å kunne vært bedre, SIM kortet for LTE må puttes inn i enheten på taket. Men det burde ikke være ofte en trenger å bytte SIM kort.

Det at en bruker lett kan koble utendørs enheten til eksterne WIFI nett ved hjelp av en webside på innendørs enheten gjør løsningen veldig brukervennlig. Under kjøring og på steder uten tilgang til ekstern WIFI benyttes LTE over mobilnett om en har SIM kort i enheten.

Absolutt en løsning jeg ville skaffet meg om jeg fortsatt var i Europa.
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Leste gjennom databladet og finner løsningen spennende. Ved å plassere all radioelektronikk i boksen på taket fjerner de signaltapet som en har ved andre løsninger. Boksen inne i bilen er en lokal WIFI hotspot og strømforsyning for elektronikken på taket. Kun en ting ser ut til å kunne vært bedre, SIM kortet for LTE må puttes inn i enheten på taket. Men det burde ikke være ofte en trenger å bytte SIM kort.

Det at en bruker lett kan koble utendørs enheten til eksterne WIFI nett ved hjelp av en webside på innendørs enheten gjør løsningen veldig brukervennlig. Under kjøring og på steder uten tilgang til ekstern WIFI benyttes LTE over mobilnett om en har SIM kort i enheten.

Absolutt en løsning jeg ville skaffet meg om jeg fortsatt var i Europa.
Tyckte också den verkar intressant. Den är så ny så JLR i Lindome får sin första i denna vecka och vi får vår nya husbil i slutet på maj. Så jag tackar får din input,
 

Talbot

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
23501
Medlemskap
2024

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er en stor forskjell på disse to produktene, Maxview er i prinsippet en antenne på taket for 3G/4G med en router inne. Står intet i spec om mer enn en wifi enhet. Avstand mellom antennen og router er i praksis begrenset av 80 cm antenneledning, selv dette gir noe signaltap og begrenser i praksis valg av plassering.

Oyster enheten har jeg kommentert i første svar i tråden.

Nå finnes det mange LTE enheter for utendørs montering, har selv en på taket av huset her i Australia for fixed wireless. Innendørs er det en boks med strømforsyning og en ethernet switch, takenheten som inneholder all radioelektronikk og en direktiv antenne strømforsynes via en ethernetkabel. Heldigvis er dette inkludert i abonnementet da løsningen koster nesten 20 tusen kroner inn til leverandøren.
 
Toppen