• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Otrevligt bemötande i Cochem!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag blev lite kaffesugen i Cochem häromdan och slog mig ner på en servering i turistfolkhavet i Cochem. "Vi serverar inte en kopp kaffe" sa den snorkiga servitrisen "du måste beställa två"!

otr serv.jpg

Jag gick givetvis därifrån, runt hörnet bara (det fanns många, många ställen att välja bland) och fick en kopp gott kaffe där av en trevlig servitris!

trevl serv.jpg

Jag har aldrig varit med om något liknande! Turisttätheten i Cochem är enorm och det gäller tydligen att pungslå turisterna nästan in absurdum!

Cochem är nog den ort som drar mest turister i Moseldalen men jag tycker ändå att behöva beställa minst två koppar kaffe trots att man är ensam är något av ett rekord! Jag trivs mycket bättre i småbyarna där attityden är en helt annan!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Va e de? E de nåt sånt här?

wtf.jpg

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Upplevde något liknade. Vi köpte var sin glass och slog oss ner i två av dom tjugo lediga stolarna. Vi blev då upplysta (på ett vänligt sätt) att vi fick inte sitta där, då skulle vi betala ett högre pris för glassen.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Sir McLain! Jag är inte säker på det! Jag hade nog varit tvungen att beställa två kaffe och två cognac! :D

Jappe
 
Senast ändrad:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Kunde du inte sagt att du måste drick upp kaffet innan du tar en påtår ;) , nä dom såg nog att du bara kostade dom inkomst om du satte dej vid ett 4 personersbord och ville njuta av en kopp .

Tummen ner för det fiket .
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Upplevde något liknade. Vi köpte var sin glass och slog oss ner i två av dom tjugo lediga stolarna. Vi blev då upplysta (på ett vänligt sätt) att vi fick inte sitta där, då skulle vi betala ett högre pris för glassen.

Det kanske berodde på att momsen är olika för hämtning och stanna kvar och äta, typ så som det är här i Sverige.
 

BengtM

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Lund
HBK-Nr
7491
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Glassproblemet kan ev ha med momsbestämmelser att göra, råkade ut för liknande i England. Olika momssatser för servering och take away.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Otrevligt bemötande i Cochem!

Bilden föreställer Jappes kypare - efter reprimanden:D
 
Toppen