• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Orm på taket

Orm på taket?


  • Totalt antal röstande
    23

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
En tunn lina på ormen sedan till backspegeln kanske hjälper
Tommy
Är linan för tunn så kommer man inte se den som en påminellse om att man har en orm på taket. Tar man en kraftigare lina så kommer man slita av sidospegeln eller backspegeln om ormen och dess lina åker in i bakhjulet/framhjulet.
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Hej!

Fick lära mig en sak i helgen, om man har en orm på taket blir det mindre fågelspillning på husbilen.

Hur många har en orm på sitt husbilstak?Visa bilaga 223477
Vi har en & snart 2 st ormar på taket.
Tror de kanske hjälper något i alla fall...
Sätter fast dom med "strippor" runt ex ena foten till solcellen/tv-antennen. Först en lös strippa för fäste & sedan en till lite hårdare fast runt ormen...
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Är linan för tunn så kommer man inte se den som en påminellse om att man har en orm på taket. Tar man en kraftigare lina så kommer man slita av sidospegeln eller backspegeln om ormen och dess lina åker in i bakhjulet/framhjulet.
Naturligvis plockar man ned den innan man kör iväg! Linan är till för att påminna dig att ta ner ormen innan du kör iväg
Tommy
 
Toppen