• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Oljeindikering Fiat ducato

Vad är det för oljenivåindikering som det gäller? Jag har en 2,3 l byggd 2020. Där visas oljenivån med fem staplar (kan vara fem prickar beroende på instrumenteringsalternativ) när man håller startnyckeln precis innan startläge. Och då kan motorn vara helt kall.
1778684665162.webp
Är det någon annan indikering det gäller? T ex på 2022 års modell och framåt?

Version med flerfunktionsdisplay. Före oljebyte syntes "prickarna" Efter, dyker dom inte upp.

Version med flerfunktionsdisplay. Före oljebyte syntes "prickarna" Efter, dyker dom inte upp.
Ok, då har det inget med temperaturen att göra eftersom den infon ska visas även när bilen är kall.

Min instruktionsbok säger också:
"OBS! Indikationen om oljenivån visas
inte på displayen om fordonet inte varit
avstängt i minst 6 minuter."

Tack för alla tips. Men efter en kall morgon fungerar indikering. Verka bara som att verkstaden har fyllt på en aning för mycke olja.

Verka bara som att verkstaden har fyllt på en aning för mycke olja.
Du fick inte fram indikeringen som du ville. Nu funkar det. Är det detta du tolkar som att verkstaden fyllt på för mycket olja?
I så fall undrar jag varför för mycket olja skulle innebära att indikeringen slutar fungerar. Hur ser det ut när du kollar på stickan?

Tillbaka
Toppen