• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

oljeelement

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag köpte ett litet oljeelement 200w ,på el g för några årsedan ,har det mellan framstolarna ,det fungerar utmärkt, nu vill jag ha ett större på ca 30×114cm 400w,så man kan sätta framför stolarna är det någon som har erfarenhet av oljeelement i husbilen, hadde tängt att fölänga husbils sesången sen höst o tidig vår,mvh håkan
 

Home-car

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Västerås
HBK-Nr
857
Medlemskap
2024
Jag förstår inte riktigt frågan - du har ju erfarenhet själv. Jag tycker dock att det verkar bra med sådana. Har själv haft ett konvektorelement med fläkt. Fungerar bra och sprider värmen, men brandrisken med sådana element avskräcker dock. Ramlar något på den och blir liggande kvar, kan det ta eld. Eisa päitä.

Home-car
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag förstår inte riktigt frågan - du hfläktau erfarenhet själv. Jag tycker dock att det verkar bra med sådana. Har själv haft ett konvektorelement med fläkt. Fungerar bra och sprider värmen, men brandrisken med sådana element avskräcker dock. Ramlar något på den och blir liggande kvar, kan det ta eld. Eisa päitä.

Home-car
Var nog otydlig med min fråga vill ha 400watt och kunna köra truman på max 1800watt fläktar drar minst 1000watt så det blir lite tajt med ström, därför var min fråga om det är några som kör med oljeelement pga att det inte blir brandrisk,Håkan
 
Toppen