• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Nytt köp av bodelsbatteri

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej.

Jag funderar på köpa detta batteri till bodelen. Just nu sitter det ett AMG batteri i den.

Jag antar att detta batteri bildar knallgas vid laddning. Batteriets placering är i bodelen under golvet. Det finns en slang fördragen för avslutning men moderna batterier har inget hål att ansluta slangen till. Hur ska jag tänka?

Jag är inte intresserad av att köpa litium batteri.

Jag vekar mellan detta i länken eller ett AMG batteri.

Tacksam för råd.

 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Varför jag funderar på det batteri som jag länkar till är att jag bytt HB. Kommer att montera solcell och jag frikampar mest...


Funderar på hur det är med ev knallgas i slutna utrymmen?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Hvis du fricamper mest og desuden vil montere solceller, så skulle du måske overveje LiFePo4 (Lithium)

Findes mange steder, men her er en webshop med rimelige priser som drives af en Husbilsforening Alt om autocamperen


De har udviklet et batteri (det sorte) , som passer direkte under passagersædet på Fiat Ducato
 

jocke65

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
17801
Medlemskap
2028
Hej.

Jag funderar på köpa detta batteri till bodelen. Just nu sitter det ett AMG batteri i den.

Jag antar att detta batteri bildar knallgas vid laddning. Batteriets placering är i bodelen under golvet. Det finns en slang fördragen för avslutning men moderna batterier har inget hål att ansluta slangen till. Hur ska jag tänka?

Jag är inte intresserad av att köpa litium batteri.

Jag vekar mellan detta i länken eller ett AMG batteri.

Tacksam för råd.

Energilandet ni har rabatt där ja köpte 230 amg där kanon
 
Toppen