• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Artikel Nya trender, hot eller möjligheter?

D

Deleted member 11118

Guest
Jag upplever inte något som ett hot, jag ser allt nytt som nya möjligheter, världen stannar inte utan det blir ett nytt år varje år och nya möjligheter.
Bra skriven text Tommy, är man pessimist så blir allt negativt och man tycker det var bättre för. ;)
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Har kollat Acamp för någon vecka sedan. 200-300 kr för en grus/gräs plätt utan någon service. Undrar om det blir någon succé? I övrigt har vi kanske en del förändringar i beteenden efter pandemin.
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag upplever inte något som ett hot, jag ser allt nytt som nya möjligheter, världen stannar inte utan det blir ett nytt år varje år och nya möjligheter.
Bra skriven text Tommy, är man pessimist så blir allt negativt och man tycker det var bättre för. ;)

Det stämmer bra Lasse.....
Men jag tror också att om man bara ser optimistisk på allt.... Då ser man det oftast försent när det uppstår ett problemen.
Men visst var det bättre för.... För vem kunde då se hur vi har det idag.?

Men vi kan idag se att mycket var bättre för, oftast då saker som är avgörande för mänskligheten och hela jordens (planetens) mående/överlevande ...

Jag vill inte kalla det att man ser det som negativt.... Vi kan ju undra om vårt sätt att ta hand om livet och planeten är ett positivt sätt, som leder till ett välmående för alla människor på jorden och vår planet.??
 

Awester

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
29936
Medlemskap
2024
Väldigt intressesant, har signat upp mig på dessa 2 områden som nämns i artikeln (som för övrigt var mycket bra). Mig personligen så ser jag allt detta som sker posisitivt och öppnar upp en del platser som annars inte var tillgängligt. Dock så kan man ifrågasätta prisbilden på en del men ju fler som nyttjar och fler ställer så ökar konkurrensen och priset går ner.

Jag vart förvånad över Erimit måste jag säga, den har en del sweetspots och kommer nog boka 1-2nätter med hunden och fiskepöt :).
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Det är väl som med allt annat, det finns väl både för och nackdelar med nya trender! Och det är väl bara ens egna inställning till trender/förändring som avgör om man upplever det som positivt eller negativt.

Som exempel så tyckte jag att det då under sommaren 2018 var så smart och enkelt ordnat med det nya bokningen till Stegeborgs ställplats, tills det gamla paret som kom fram och undrade hur i hela friden man skulle boka ställplatsen på en sk enkel telefon utan webbläsare? Ja det är ju såklart inte så smart och enkelt då :confused:
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Det här ökar ju våra möjligheter till att vistas och övernatta ute i naturen på ett ordnat sätt, om jag hade min mark utmed ett attraktivt stråk så skulle jag mycket väl tänka mig att upplåta några platser men sjön ligger lite för avsides. Ett ytterligare steg kan ju vara att gårdsbutiker, hantverkare m fl upplåter någon plats och på detta sätt kanske tjäna någon krona extra genom ökad försäljning. Bra med lite nytänkande, det gynnar alla parter.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Om jag förstått det hela rätt, så har den nya trendiga delningsekonomin nått husbilslivet. Ställplatsernas AirBnB, affärsidén utgår från delningsekonomins principer där privatpersoner står som både leverantör och kund.

En trend, ett fenomen som jag tror kommit för att stanna.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen