• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya trafikförsäkringsskatten

F

F.d. 13050

Guest
Den nya skatten blir 34% på trafikpremien och tas ut from 1/7 2007. Dags att börja spara.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Nya trafikförsäkringsskatten

Vad jag vet så är den inte "spikad" ännu utan 34% är det som tidningarna skriver om, kan säkert bli betydligt mer.. Skatten ska vad jag vet beslutas i början av mars, representanter från finansdepartementet sa så i alla fall på hearingen om det som jag var på.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Nya trafikförsäkringsskatten

På ett bolag ja, kanske. Men det är staten som ska besluta vad % satsen ska bli, inte försäkringsbolagen. 34% har jag också läst i bla Classic Motor och var dom har fått det från vet jag inte. Ska bli spännande att se vad det blir!
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Nya trafikförsäkringsskatten

Ska bli ännu mer spännande att se hur avställningsreglerna kommer att bli. Jag har hört lite lobbying och man häpnar även här...
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Nya trafikförsäkringsskatten

Problemet är att deras datasystem inte klarar den här skatten vilket ställer till strul. Så det är väl inte otroligt att det blir merkostnader.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Nya trafikförsäkringsskatten

:cool: Det här med skatter ja, jag ringde till vägverket häromdan för att höra mig för om vägskatten för husbilen, frågan gällde, om jag tar in bilen "säg" den 30 mars så får jag betala för HELA mars månad = 288,00 kr omvänt förhållande om jag ställer av den 5 oktober så återbetalas inte påbörjad månad. Jag frågade varför man inte kunde använda datauppgifterna som man har, för en korrekt beskattning dom dagar bilen är inreggestrerad, svaret blev att det är bara fordon med stora vägskatter som kan göra detta 8000,00kr och därutöver.
Undran kvarstår, hur många milioner konfiskerar staten oss på bara i detta fall?????

PS jag kan inte låta bli att uppmana till SKATTEUPPROR mot en totalt omättlig Statsapparat, så kamrater tag bladet från mun gör er HÖRDA.

DS vägskatten är= 3.461 kr
 
Toppen