• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplatser i Glasriket/ Nybro

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Kan inte heller läsa artikeln men det återstår att se om det blir platser man kan ställa husbilen på eller ”husbilscampingar”
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Man ska väl inte måla fan på väggen men ofta är det runt sådana här satsningar som förbudsskyltarna brukar dyka upp runt om, vi har sett det ett flertal gånger.
Så kan det nog vara/bli, men när klubben och dess medlemmar har möjlighet att kanske involvera sig i detta arbete och möjligtvis hjälpa till så kanske det blir annorlunda.

Vi är väl flera som kan bidra med konstruktiv feedback till de personer som vill göra detta?

Det är ju inte helt lätt att få det så bra som möjligt om man inte vet vad man skall göra
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Så kan det nog vara/bli, men när klubben och dess medlemmar har möjlighet att kanske involvera sig i detta arbete och möjligtvis hjälpa till så kanske det blir annorlunda.

Vi är väl flera som kan bidra med konstruktiv feedback till de personer som vill göra detta?

Det är ju inte helt lätt att få det så bra som möjligt om man inte vet vad man skall göra
Det är väl bara att göra som jag gjort, kontakta vederbörande och berätta att jag är intresserad av att hjälpa till med min 30-åriga erfarenhet av att resa med husbil. Faktum är att responsen var mycket positiv, då ingen av dem bakom förslaget har några personliga erfarenheter av husbilsresenärer.
 
Toppen