• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny ställplats på Orsa camping

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Bra ordnat av min hemkommun där man är uppväxt !!:mcride::spinny:
Det kostar 230:- m El vad jag kan se på deras hemsida!
Verkar kunna bokas plats i förväg också !!
De har en stor fin Playa och långgrunt,ett fint ställe vid fint väder!:spinny:
 

birgitta.f

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vi kollade på platserna när vi var där under Moreaus inspelning ( betalade då 250 kr för strandplats på campingen inkl.el). Tömningsstationen var mycket bra, men platserna, så nyanlagda och asfalterade de nu är, lutar väldigt mycket och ligger bakom allting. Vi tar hellre campingen i detta fall- så man har lite utsikt. Men bra att alternativ ordnas för den som vill ha denna typ av plats.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vi bsökte Orsa camping förra helgen med våra barnbarn, såg ett nytt område rakt ner från
campinginfarten , är det detta område Bosse menar?

Tommy R
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vi betalade 300kr/dygn, på camplgen tycker att det var åthelsike för mycket med tanke på den dåliga
standarden, trasiga duschar, oklppta gräsytor, brännässlor nästan upp till elutaget,
glassbar som var stängd.
Nu var tomten stor med sjöutsikt. Vädret var kanon, barnen nöjda, det var det viktigaste.

Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Orsa camping har öppnat ställplats för husbilar. 16st elplatser eluttag, tömning av fasta och lösa tankar samt påfyllning av vatten.
Vet inte vad kostnaden är...men de har iallfall fattat vad som är på gång.
Heja Orsa camping.

Ställplats

Jag håller med Sonic! Heja Orsa camping som ordnar så det blir fler alternativ att välja på. Sen kanske priset är i överkant men med bra lägen alt speciell service brukar det inte spela någon roll, de får gäster i alla fall.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vi kollade på platserna när vi var där under Moreaus inspelning ( betalade då 250 kr för strandplats på campingen inkl.el). Tömningsstationen var mycket bra, men platserna, så nyanlagda och asfalterade de nu är, lutar väldigt mycket och ligger bakom allting. Vi tar hellre campingen i detta fall- så man har lite utsikt. Men bra att alternativ ordnas för den som vill ha denna typ av plats.

Skrämmande att man inte vet att husbilar föredrar plan mark!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Jag håller med Sonic! Heja Orsa camping som ordnar så det blir fler alternativ att välja på. Sen kanske priset är i överkant men med bra lägen alt speciell service brukar det inte spela någon roll, de får gäster i alla fall.

Problemet är väl som det brukar vara i en marknad som inte är konkurrensutsatt...man sätter det pris som de flesta kunder tål.
Bra att man kan välja att åka vidare utan att stanna...kanske till Noppikoski :rolleyes:
 

kejo45

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
10326
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Finns någon som har nyare information om ställplatserna? Har bokat biljetter till Moréus i juni och planerar övenatta på ställplatsen. Då maken använder rullstol behöver vi plan mark att stå på. Jag läser i tidigare inlägg om att det lutar på platsen. Gäller det alla platserna eller bara några? Vilka nummer i så fall?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Har bokat Moreus och ställplats på Orsa camp...lutar det så finns det ju medel för det. Har alltid tre nivå block med utifall att..:)
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vi var där vid midsommar 2016.
Har inget minne av att det lutade något markant. Behövde ej använda klossar.
 

Peter Rydh

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Jag var där i somras och bodde på campingen, men var och tittade på ställplatserna och reagerade på att man hade ganska mycket fall åt två håll på ställplatserna.

Dels så lutade det uppåt i bilens längsriktning, men även rätt kraftigt fall i sidled men inte värre än att man löser det med nivåklossar

//Peter
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Har bokat Moreus och ställplats på Orsa camp...lutar det så finns det ju medel för det. Har alltid tre nivå block med utifall att..:)

Hej
När vi var där för några år sedan bokade vi ett paket med camping, Moreus
och middag till ett bra pris, tyvärr var middagen en katastrof.
Tommy R
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Ny ställplats på Orsa camping

Vad får man för 100 kr ? som sagt jag tycker det beror på var ngn stans ställplatsen ligger . tycker inte det låter mycket med tanke på att du får el + tillgång till dusch och toalett och tömning .

Samtidigt tycker jag att det är märkligt att vi reagerar på en ställplats kostnad för ngr 100 lappar när många av oss åker husbilar för runt 500 000 kr och uppåt . allt är inte gratis här i livet :)



/Noy Noy
 
Toppen