• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny bilstereo synpunkter

Nicklas o Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
108
Kommun
Björsäter
HBK-Nr
33907
Medlemskap
2024
Vill byta ut vår gamla stereo mot något modernare i husbilen och funderar på någon av dessa 2

eller

någon som har en?
nöjda?
omdöme?
synpunkter.

/ Nicklas
 

goranjoh

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
27149
Medlemskap
2024
Det satt en ZENEC i den husbil vi köpte och den var jag aldrig vän med(seg och dålig pekskärm)
Antagligen inte samma modell som den du tittar på men en gång ZENEC aldrig mer.
Funderade på X903D-DU men tyckte priset var för högt.
Det slutade med en Alpine ILX-905D som tydligen är väldigt populär då jag bara fick behålla den 2 veckor innan den blev stulen.
Den har inte inbyggd navigation men det går att lösa med Apple CarPlay.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det satt en ZENEC i den husbil vi köpte och den var jag aldrig vän med(seg och dålig pekskärm)
Antagligen inte samma modell som den du tittar på men en gång ZENEC aldrig mer.
Funderade på X903D-DU men tyckte priset var för högt.
Det slutade med en Alpine ILX-905D som tydligen är väldigt populär då jag bara fick behålla den 2 veckor innan den blev stulen.
Den har inte inbyggd navigation men det går att lösa med Apple CarPlay.

Man får inte dra alla Zenecs modeller över en kam, det sker en hel del i den branschen, så en äldre apparat motsvarar kanske den tidens standard. Zenec 3766 har fått bra kritik i utländska forum.
Men, som med allt sådant här, det viktigaste är en bra installation och framförallt när det gäller husbilar riktig och rätt placerad antenn om man vill
lyssna på radio, där slarvar husbilstillverkarna våldsamt.
 
Senast ändrad:

UlfL

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
32498
Medlemskap
2024
Jag har installerat en Alpine ILX905D som jag är mycket nöjd med. Hymer hade monterat en förstärkare och kopplat in tv-ljudet på bilhögtalarna och jag blev tvungen att koppla bort den förstärkaren då det blev någon störning så handsfree via carplay fungerade inte.
 
Toppen