• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny bilskatt lätt lastbil.

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Hej.

Läste i bladet i dag att bilskatten lätt lastbil kommer att höjas med 45% 2008.
Betalar i dag 3784Kr för 3,5 tons bil. Ny skatt 5488Kr.

Är det billigare för PB2??


Jägarn :( :(
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Ny bilskatt lätt lastbil.

Ja vad kan man säga.. Fordonsägare är tydligen mycket bra mjölk kor åt staten. Jag bara undrar var det hela kommer att sluta med alla nya skatter som vi får på fordonen och som folk inte reagerar för att det är så dumt och högt så det kan ju inte finnas nån substans i det. Troligtvis får du nog billigare skatt som PB2 men kommer antagligen att åka på hastighetsbegränsare istället. Tål nog att vänta lite på det hela och se vad som händer.
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Ny bilskatt lätt lastbil.

Ja,nu är det snart dags att uppgörelsen mellan s-v-mp i september 2004 kommer att märkas i plånboken. Jag har räknat på min pick-up, en Mitsubishi l200 Activity 2000, skatt idag=3212 kr, efter höjning blir det 8106 kr. Jag hoppas att jag har räknat fel någonstans. Men vet ni siffrorna på utsläppen så räkna på era bilar så vi får en jämförelse.Skickar med en sida där det går att kolla.....ATL räknar ut din bilskatt - ATL Bilar
 
F

F.d. 14429

Guest
Sv: Ny bilskatt lätt lastbil.

hade kontakt med v.v angående skatten. Har ställt på min Husbil och det var mycket dyrare än förra gången. Jag frågade om det var rätt för min bil ska vara reg. som lätt lastbil och det ska vara mycket billigare än va det var nu. Fick till svar att från årskiftet har det blivit ändrat det är samma kostnad som för personbil. Skit vad förbannad man blir
 
F

F.d. 5232

Guest
Sv: Ny bilskatt lätt lastbil.

FÖDD FRI SKATTAD TILL DÖDS!

Snart köper jag en skogs tomt i någon norränsk obygd som jag ställer husbilen på å flytt dit P.s å inte tänker jag göra någon flyttanmälan häller.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Ny bilskatt lätt lastbil.

Ja det är både konstigt, själviskt och osolidariskt att folk jobbar svart!
Vi andra, som inte jobbar svart får betala den fulla notan för skola, vård, pension, etc (= välfärden)!
Men svartjobbare/fuskare finns det väl inga i Husbilsklubben, hoppas jag åtmindstone!
/ Bengt
 
Toppen