• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu kommer dom!

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Snacket går i våran lilla stad ”nu kommer dom” nu är dom här! Jag läser på ortens egna Facebooksida. Nu kommer dom, stanna inne, vi får gå ut på stan efter helgen istället. Vi pratar om turisterna! Dom invaderar våran lilla stad under sommaren och vissa storhelger, normalt ser vi det som en inkomst och lite sommarkänsla. Men nu är inte allt som det brukar vara.
Det handlar om virus. Alla turister är ju virusbärare, så måste det ju vara efter allt man läst och tittat på teve.
Dom kommer från olika delar av landet och ska ut till sina sommarhus eller med husbil för att stå på ställplats eller ute i naturen. Dom ska isolera sig, sitta i karantän säger dom, men inte just nu! Först ska vi proviantera! Hur tänkte dom?
Mataffärerna är fulla med folk, många har förberätt sig väl och handlat hemma men det är alltid något som behöver kompletteras innan karantänen. Systembolaget öppnar bägge kassorna. Glassbutiken går för fullt. Titta vilket gulligt litet apotek säger någon och går in och köper ett antal askar med febernedsättande tabletter ifall!
Nästa gång ”Dom” kommer hoppas jag på bättre tider så dom kan känna sig välkomna och att vi slipper gömma oss!
GLAD PÅSK och tack för viruset ni lämnade!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Håll avstånden
Ta inte i något
Tvätta händer i 30 sekunder med varmt vatten

Glad Påsk !

Visa bilaga 191319

Jag bara undrar.... Med tanke på att du skrev... Ta inte inågot...
Ser att ni har det säkert bra o njuter av vårsolen.... Men jag kan inte låta lite att undra...... Hur fick ni ut alla möbler?
 
F

F.d. 58689

Guest
Och nu åkte de!!!
2350 norrmän sitter i hemkarantän, för att de var i Sverige under påskhelgen!!!! :)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Tveksamt, om varken ni eller den andra bilen hade varit där hade det kanske varit godkänt... :cool:
 
Toppen