• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu kastar vi in handduken

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Vi har sålt vår husbil efter tretton års husbilsåkande och tjugotre år med husvagn.
Orsakerna är flera till att vi slutar med camping. Har trasiga knän som inte kan bytas vilket gör det svårt att ta sig upp i husbilen. Kryckor och husbil är ingen bra combo.
Vår husbil som vi älskade började bli gammal och var dyr att köra och serva. Den drog 1,7 liter diesel per mil och ihop med snabbt ökande priser på campingar och ställplatser blev det litet för dyrt för friherrar och fruar att fortsätta vårt nomadiserande liv. Har bestämt oss att använda personbilen och hyra stugor i den omfattning som vi och plånboken orkar. Blir kvar i klubben även nästa år då avgiften är betald men sedan får vi se.
Tack för alla goda råd och ta det lugnt därute.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Usch ja..... För många blir nog framtiden kostsam för plånboken.. :eek:

Just nu funderar jag på att kanske skaffa mig en lägenhet, men så hör jag hur dyr elen är och kanske en hyreshöjning på 10,9%... :eek:
Då är jag glad för att jag sitter här nere i värmen utan hyra och fri el.

Förra året tänkte jag sälja min hb bla pga kostnaderna för underhållet på hb, som nu är 17år...och behöver en hel del underhåll.

Denna höst är jag glad för att jag inte sålde den... För nu börjar det bli billigare att bo i husbil än i en lägenhet...
I Sverige i alla fall.. :twitcy:;)
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Vi sålde våran på hemväg från Portugal I våras.För soppa pengar å bro å vägavgifter hyr vi nu 6månader i Spanien,slipper å köra.
Köpte åss en stor husvagn å bo i sommartid,bättre bokomfort och mycket pengar över till roligare saker.
Vi har renoverat vårt gamla hus och har bara låga lån men har fått ned energiförbrukningen till sju tusen kwt per år så vi kan inte bo så mycket billigare. Vi trivs också bra sedan 38 år.
Vi kommer att fortsätta resa och boka stugor och liknande. Har också en bra personbil som går på en tredjedel av vad husbilen drog så det bli endel resor ändå. Första stugan är bokad och betald i slutet av maj nästa år. Letar nu efter villavagn eller liknande att hyra i moseldalen några veckor nästa sommar.
 

wilden

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
8018
Medlemskap
2024
Vi har sålt vår husbil efter tretton års husbilsåkande och tjugotre år med husvagn.
Orsakerna är flera till att vi slutar med camping. Har trasiga knän som inte kan bytas vilket gör det svårt att ta sig upp i husbilen. Kryckor och husbil är ingen bra combo.
Vår husbil som vi älskade började bli gammal och var dyr att köra och serva. Den drog 1,7 liter diesel per mil och ihop med snabbt ökande priser på campingar och ställplatser blev det litet för dyrt för friherrar och fruar att fortsätta vårt nomadiserande liv. Har bestämt oss att använda personbilen och hyra stugor i den omfattning som vi och plånboken orkar. Blir kvar i klubben även nästa år då avgiften är betald men sedan får vi se.
Tack för alla goda råd och ta det lugnt därute.
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Vi har sålt vår husbil efter tretton års husbilsåkande och tjugotre år med husvagn.
Orsakerna är flera till att vi slutar med camping. Har trasiga knän som inte kan bytas vilket gör det svårt att ta sig upp i husbilen. Kryckor och husbil är ingen bra combo.
Vår husbil som vi älskade började bli gammal och var dyr att köra och serva. Den drog 1,7 liter diesel per mil och ihop med snabbt ökande priser på campingar och ställplatser blev det litet för dyrt för friherrar och fruar att fortsätta vårt nomadiserande liv. Har bestämt oss att använda personbilen och hyra stugor i den omfattning som vi och plånboken orkar. Blir kvar i klubben även nästa år då avgiften är betald men sedan får vi se.
Tack för alla goda råd och ta det lugnt därute.
Inte bara bilen börjar bli gammal, även besättningen börjar få lite ålderskrämpor ,så vi har beslutat oss för att inte åka till Spanien /Portugal som vi gjort de senaste vintrarna, utan satsa på resor norröver nästa sommar. Allt har en ände utom korven som har två!
Ha en God Jul & ett Gott nytt ÅR!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Inte bara bilen börjar bli gammal, även besättningen börjar få lite ålderskrämpor ,så vi har beslutat oss för att inte åka till Spanien /Portugal som vi gjort de senaste vintrarna, utan satsa på resor norröver nästa sommar. Allt har en ände utom korven som har två!
Ha en God Jul & ett Gott nytt ÅR!
Tack för det och detsamma
 
Toppen