• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu har vintern kommit

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Många är säkert glada över att vintern har kommit..
Medan andra önskar att den aldrig kom..... Jag är en av dem som åkte ifrån vintern till varmare länder....
Men nu har corona pandemin tvingat mig tillbaka.....
Så i morse såg "han där uppe" till att jag än en gång skulle bli påmind om varför det är bättre söderut.....

Så nu har de kört mig hit

IMG_20201226_105647.jpg
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
ja du muskatten, det första jag inhandlade för många år sen var skor med dubb ,utan inblandning av vägverk o liknande instanser , problem att det inte går att smyga fram men det tar jag gärna, men jag hoppas att det går bra för dig även utan dubb.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
ja du muskatten, det första jag inhandlade för många år sen var skor med dubb ,utan inblandning av vägverk o liknande instanser , problem att det inte går att smyga fram men det tar jag gärna, men jag hoppas att det går bra för dig även utan dubb.

Eftersom jag inte har behövt (nordiska) vinterskor så fick jag köpa sådana redan när jag var i oktober i Laholm... Då visste jag inte riktigt vad jag hade köpt.... Annat än att det var skinn och varma..... Några veckor senare undrade jag över varför det var ett grönt (mönster) i sulan..... Efter lite pillande så såg jag att man kan lyfta på det gröna.... Och till min stora förvåning så sitter där dubbar :spinny:... Kanon tänkte jag, de kommer jag att använda när det är dags....
I morse hade det snöat ett tunnt lager med snö.... Skorna har kraftigt mönster så ett tunt lager snö är inga problem.... Tänkte jag....
Men bara några meter från hb fanns det tydligen en isfläck under snön.... Även om jag tog det lugnt så var det som om någon hade slagit undan mina ben.... Och sen var det försent att fälla ut dubbarna... :swoon:
Nu är dubbarna ute och när jag går på hb golvet blir det nu små märken i golvbellägningen :eek: men det gör inget för nu kan jag knappast halka igen :twitcy:

IMG_20201226_152543.jpg
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Ja det var tråkigt att höra Muskatten. Nu är det lite sent att komma med goda råd men i alla fall :
Jag och frugan använder sådana så fort halkan kommer, numera. Just denna modellen går snabbt att dra på och man kan gå korta sträckor inomhus utan att skada golvet, om man går på tårna.
Aha, du hade redan tänkt i dom banorna ser jag nu.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Ja det var tråkigt att höra Muskatten. Nu är det lite sent att komma med goda råd men i alla fall :
Jag och frugan använder sådana så fort halkan kommer, numera. Just denna modellen går snabbt att dra på och man kan gå korta sträckor inomhus utan att skada golvet, om man går på tårna.
Aha, du hade redan tänkt i dom banorna ser jag nu.

Jodå... Dubbar finns i mina skor.... Men av någon okänd anledning :rolleyes: var dubbarna infällda.... Och jag hann aldrig fälla ut dem innan jag låg platt på marken :swoon::twitcy::bye:
 
Senast ändrad:

Defender130

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Falköping
HBK-Nr
12162
Medlemskap
2024
Har varit nära att göra en vurpa inne på ICA’s ”stengolv” med mina ICEBUG. Funkar suveränt på snö & is, men blir väldigt hala på Sten/klinker. Perfekta på promenaden, men lite lurigt om man skall åka och handla, fast numera går jag ju inte in på ICA pga Covidden.
 
F

F.d. 22252

Guest
Var inte orolig de kommer inte behålla dej på sjukhuset om du inte är döende Det är ju sverige inte spanien. Du får bara de vanliga frågorna om du bor ensam eller har hjälp när man svarat ja och nej så skjutsar de ut en oavsett. När man passerat pensionsåldern är man bara en belastning för samhället.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag var tillbaks vid 14 tiden... Efter att de hade gett mig smärtstillande och 1 tim sömn på britsen :swoon: :twitcy:
Så nu knapra jag piller o_O och hoppas att jag snarast kan komma tillbaks till verkligheten :msn_laugh:
Tusen tack för all ert stöd :bye:
 
Toppen