• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Normal Navigera till en plats med en navigeringsapp

När du har hittat en plats på kartan och bestämd dig för att åka till den så finns det en funktion som flyttar över positionen från HBK Husbilsplatser till navigeringsappar.
Detta är en en mycket smidig funktion och något vi ser som en av höjdpunkterna i HBK Husbilsplatser för att göra det smidigt för dig som användare.

Du gör så här:
Du har hittat platsen du vill köra till:
Öppna platsen i full Detaljvy
Under minikartan hittar du knappen Välj navigator app

knappen_navigera_till.JPG


När man trycker på välj navigator app fälls listan ut med de som är valbara:

1621193902211.png

Så här ser det ut om man väljer Google Maps. (dator i detta exempel)
Är man nöjd med rutten är det bara att trycka på Åk nu för att starta navigeringen.

google_maps.JPG

Så här fungerar det när man väljer Waze i en mobiltelefon:

Visa bilaga 20210516_214904.mp4
 
Senast redigerad av en moderator:

HBP Admin

HBK Webb
Inlägg
62
Kommun
-Internationell
Om man använder laptop för att reseplanera lite smidigt, hur kan jag beordra Google Maps i min mobil?

Följande gäller för en skrivbordsdator eller laptop.
Använder du t ex en PC så kommer du inte längre än så här om du inte har en GPS ansluten till din PC, men du kan välja att skicka navigeringsinformation till en annan enhet som finns på ditt nätverk, t.ex. din surfplatta eller smartphone.
Då klickar du på ”Skicka till din telefon”.

1586798737026.png


Om du har flera enheter kan du välja vilken enhet du vill skicka informationen till.
På den enheten kan du då fortsätta med navigeringen till platsen.
 
Toppen