• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Navigator, stereo, backkamera, telefon i plåtis pilote

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Hej i min plåtis sitter en komplett enhet med detta men språket är bara tyska och lässpråket är franska ,tyska,engelska och nåt fler språk men inte svenska, Är det någon som har liknande?? Kan man byta det lilla kortet som sitter där ,så man får svenska?? bifogar bild högst upp sitter ett litet minneskort, Leif
 

Bilagor

  • IMG_9525.JPG
    IMG_9525.JPG
    4 MB · Visningar: 98

landetRunt

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
32411
Medlemskap
2024
Osäker på modell, om det går att utläsa på något sätt vid uppstart eller i handbok, men språk ställer man i regel in via menyer, och beror normalt inte på innehållet på vad som på bilden förefaller vara kartmaterialet till navigatorn. Du får inget språkval om du trycker på menu-knappen? Det kan naturligtvis vara så att det inte är originalenheten som sitter i, och då kan knappar slutat fungera - men det bör rimligen gå att komma in i inställningar på något vis - antar att du testat på olika sätt redan?
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Bilen är från 2019 och man kan bara välja tyska engelska franska och något fler språk men inte svenska och i navigatorn när man kör pratar dom tyska ,vi har inte lyckats byta språk ,tyvärr har jag ingen svensk beskrivning , så det gör det besvärligt ,finns en på engelska. skulle vara toppen om någon har tips var man kan få tag på en svensk, eller om någon kan denna bättre än vi
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Med et SD kort i porten øverst oppe, så burde det være muligt at finde opdateringer på nettet.

Men det kræver nok at du har lidt flere oplysninger om multimedieenheds fabrikat og model nummer ligesom kortudgiveren vil være fint at kende.

Men prøv google, når du har disse oplysninger.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.781
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Noget tyder på at den arbejder med Igo Primo

 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Noget tyder på at den arbejder med Igo Primo

Kanske detta kort sitter i min Stereo/Navigator men detta verkar bara säljas i amerika och det är ju konstigt
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Hej
Kontaktade Dynavin ang SD.kort N7/N7 PRO och frågade om svenska och ev uppdatering till svenska , fick svar av dom att det inte finns svenska och kommer inte att finnas längre fram heller tyvärr, det är bara att acceptera eller att byta ut hela enheten
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Skaffa en navigator med livstids uppdateringar (livstid är då länge tillverkaren uppdaterar operativsystemet) det är mycket enklare och fungerar bra med Garmin eller TomTom. Jag har haft båda sorterna och de har för och nackdelar. Det du måste kolla är att det går enkelt att ladda ner egna POI tex klubbens husbilsplatser.
Många föredrar mobil eller surfplatta men inte jag. För liten mobil, för stor surfplatta.
 
Toppen