• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nattklocka

erix

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
23364
Medlemskap
2024
När jag vaknar på natten vill jag veta om det är dags att gå upp eller somna om. Därför vill jag ha en klocka vid fotänden av kojen som visar tiden även i mörker. Har letat förgäves efter en sådan, vill inte ha en som jag måste trycka på för att den skall "lysa". Någon som har något tips?
 

Emppu

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Olofström
HBK-Nr
3702
Medlemskap
2024

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Nattklocka

Clas Olsson har en snygg radiokontrollerad digital klocka för ca 500:- som jag har installerat i ett hörn vid fotändan. Den är för 230v enn drivs av dc. Kommer inte ihåg om den går på 12v eller om jag behövde en dc/dc omvandlare.
ERIKPER
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nattklocka

Har köpt en på Kjell o .... den lyser när det blir mörkt, drivs med batterier.
Tommy R
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

jag köpte en på Ullared med 220v adepter- med 17v utgång klippte bort adepter o kopplade in på en reglerbar adept 10-24v - hälsningar Lasse
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

Själv använder jag mig av en väderstation Clas Ohlson 36-5364 med
färgskärm. Tydlig och bra. Man ser tid, inom och utomhustemperatur,
luftfuktighet och kommande väder. Man kan ha extra givare och lägga
i kyl och frys om detta skulle vara intressant. Man måste använda medföljande
battereliminator för att få konstant belysning på väderstationen.
Klarade inte av att lägga in bild.


















.
 
Senast ändrad:

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

Har precis beställt denna pryl från eBay. Drivs av ett uppladdningsbart lithium batteri, laddas med USB-kabel. Visar klocka och temperatur samt att det går att tända den som extra lampa (ramen lyser). :wub:

61Lnx-m7Q2L._SX522_.jpg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Nattklocka

Jag har den här:
Radiokontrollerad väckarklocka | Clas Ohlson
Den är enkel att installera på en hylla eller med dubbelhäftande monteringstejp på t.ex. ovansidan av ett fönster. Man får klippa kabeln och sätta dit en 12v plugg alternativt göra en fast installation.

MEN, en liten varning, öppna förpackningen i butiken och kontrollera att det står DC 12v på transformatorn. Det har funnits en del exemplar av denna klocka som drivs av 12 v växelström (AC 12v) och då funkar den inte i husbilen.

Tycker man siffrorna lyser för starkt kan man klistra över lite färgat cellofanpapper (sånt man har till julpyssel), det gjorde jag på en av de klockor jag har inne i vårt hus. De första klockorna som fanns på CO hade blå siffror men nu är de vita. Jag har klistrat över röd cellofan på vår klocka i sovrummet och den ger nu ett behagligt rött sken. I husbilen har vi den med blått ljus. Det finns en trådlös utegivare till den, men ser både ute och innetemp på displayen. Helt perfekt i husbilen, hade nog varit svårt att klara sig utan den! Kanske läge att hamstra en reservklocka ifall den vi har ger sig, den är nog inne på 6:e året nu.

/Ludde
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Nattklocka

Ingen som har hittat någon liten smidig batteridriven klocka?
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

Ingen som har hittat någon liten smidig batteridriven klocka?

Jodå, kolla tidigare i tråden.

Kjell.com art nr 16001
Väckarklocka med alarm, stor belyst display, termometer och snooze-funktion. Displayen visar tid, inställt alarm, datum och temperatur. Displayen kan automatisk tändas när det blir mörkt i omgivningen. Drivs med 3x AAA-batterier (medföljer ej). Mått: 134x44x75 mm.

Tack till TO+GU, hälsar Björn
 

Bilagor

  • IMG_1004.JPG
    IMG_1004.JPG
    41,1 KB · Visningar: 26
S

Sören-6830

Guest
Sv: Nattklocka

Jodå, kolla tidigare i tråden.

Kjell.com art nr 16001
Väckarklocka med alarm, stor belyst display, termometer och snooze-funktion. Displayen visar tid, inställt alarm, datum och temperatur. Displayen kan automatisk tändas när det blir mörkt i omgivningen. Drivs med 3x AAA-batterier (medföljer ej). Mått: 134x44x75 mm.

Tack till TO+GU, hälsar Björn

Kollade igenom tråden men missade TO+GU:s tips, hade väl för bråttom.
Passar på att lägga in en länk, ifall fler är intresserade:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...rk/vackarklockor/rubicson-vackarklocka-p16001
 
Senast redigerad av en moderator:

erix

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
23364
Medlemskap
2024
Sv: Nattklocka

Jodå, kolla tidigare i tråden.

Kjell.com art nr 16001
Väckarklocka med alarm, stor belyst display, termometer och snooze-funktion. Displayen visar tid, inställt alarm, datum och temperatur. Displayen kan automatisk tändas när det blir mörkt i omgivningen. Drivs med 3x AAA-batterier (medföljer ej). Mått: 134x44x75 mm.

Tack till TO+GU, hälsar Björn

Tack för alla förslag, det blev Björns och Lenas förslag som nu sitter i bilen
 
Toppen