• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Några som har Challenger?

janne66

HBK Medlem
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Sv: Några som har Challenger?

Hej.
Jag gjorde samma sak när vi övervintrade i Spanien från November 2015 till påsk i år Det är ju bara en koppling mellan gråvattentanken och en slang!Själv låg jag ansluten hela tiden så något gråvattentanken behövdes inte tömmas!

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Är det någon som har en bra lösning på var en hushållsrulle kan placeras i pentryt?

Har hittat den här hållaren på nätet. Verkar lätt att monteras på väggen.

Bilagor

Senast ändrad:

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Är det någn som kan tipsa mig om en smart hållare för hushållspapper?

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Det får bli en dån här hållare

Tyvärr PeterK så får inte hållare enligt ditt förslag plats. Vi har inget skåp lämpligt för detta. Stort tack ändå för ditt smarta fötslag.

Bilagor

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223

Jag vill ha en Challenger :msn_thumbup:

Vi var sugna på att kommentera som du, men vi tordes inte riktigt göra det..., men tack för att du tordes...
Vi har haft ett helt "gäng" amerikanska muskelbilar i vår "yngre ungdom" och vid ett tillfälle var vi mycket nära att byta bort vår Pontiac Firebird Trans Am med en V8 på 455 kubiktum (7,5 liter slagvolym) med cirka 450 hästkrafter mot just en Dodge Challenger 440 6-pack, som dessutom var en aning modifierad och som gav minimum 550 hästkrafter... Det var tider det...!

ChristoferFogelberg

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21193

Hej

Vi är nyblivna Challenger ägare med. Köpte en Mageo 183 Alkov 2008 års modell. Vi bytte in vår Knaus Sport 105 96a för en hundring emellan. Väldigt bra planlösning men den känns liiite "slarvigt" byggd på sina ställen tycker vi. Inget som syns om man inte börjar lyfta och skruva bort paneler och dylikt. Vi köpte hb'n av Mobilen i Borås och den är importerad från Frankrike. När vi skulle besiktiga bilen inför köpet upptäckte vi dock en liten vattenläcka/fuktskada. De fixade såklart den innan leverens men det dröjde väldigt länge innan vi fick bilen. När vi väl var uppe för att hämta bilen hade de bara spolat av bilen och städningen invändigt var obefintlig. Inte riktigt det man väntar sig av en bil för knappa 400000:-. Den var rejält smutsig så det tog några dagar att få den ren. Har även hittat lite småsaker som var trasiga men inget allvarligt. Dock verkar kopplingen vara väldigt sliten då den tar högt upp och det har hänt att den slirar till i uppförsbackarna. Det får de byta på garantin så klart men vi ska upp till stockholm om nån vecka för att premiär campa i bilen så det får vänta med reparation till efter den resan. De är inte särskilt raska i Borås nämligen. Vi får se hur det går att tugga motorväg från gbg till stockholm tur och retur.

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Hej här är en till en Sirius 3197-15 köpt av Forsbergs i nov-15
Kul, då är vi 10 st. Skulle vara kul om vi kunde dela erfarenheter och förbättringar vi gör i våra bilar.

Hur är 3197:an? Den fanns inte 2014 när vi köpte vår 3097:a. Är den ok med dubbelgolv och vattenvärme? Av specen stt döma är det en fin bil.

kenta.b

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
11158

Ja Thomas,vi har inte testat allt ännu,men vattenburen värme har fungerat bra
Vi gillar även luckorna i golvet,där det får plats mycket,som man inte använder dagligen,dammsugare,yttergolv,markissidor,mm

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Efter 2 år med vår Challenger, kan jag bara säga att allt fungerat bra. Vi gjorde en ordentlig spec innan vi slog till på bilen. Kan konstatera att bilen är optimal, det enda jag nu vill ha är dubbelgolv och vattenvärme. Har upplevt att vårt golv känns kallt tidig vår och sen höst.

De "förbättringar" jag gjort är:
- Installerat parabol. Mycket bekvämare än marksänt. Behöver inte göra nya kanalsökningar varje gång vi bytt plats. Dessutom har jag tillgång till alla kanaler jag har hemma.
- Installerat larm. Känns bättre.
- Inrett garaget och monterat garagebelysning. Jag tyckte inte den medlevererade ficklampan räckte.
- Monterat in ett ytterligare batteri.
- Monterat in ett USB-uttag och extra 12-volt uttag, som inte är kopplat över ändningslåset.

I övrigt är bilen "standrad".

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030

Hej

Vi är nyblivna Challenger ägare med. Köpte en Mageo 183 Alkov 2008 års modell. Vi bytte in vår Knaus Sport 105 96a för en hundring emellan. Väldigt bra planlösning men den känns liiite "slarvigt" byggd på sina ställen tycker vi. Inget som syns om man inte börjar lyfta och skruva bort paneler och dylikt. Vi köpte hb'n av Mobilen i Borås och den är importerad från Frankrike. När vi skulle besiktiga bilen inför köpet upptäckte vi dock en liten vattenläcka/fuktskada. De fixade såklart den innan leverens men det dröjde väldigt länge innan vi fick bilen. När vi väl var uppe för att hämta bilen hade de bara spolat av bilen och städningen invändigt var obefintlig. Inte riktigt det man väntar sig av en bil för knappa 400000:-. Den var rejält smutsig så det tog några dagar att få den ren. Har även hittat lite småsaker som var trasiga men inget allvarligt. Dock verkar kopplingen vara väldigt sliten då den tar högt upp och det har hänt att den slirar till i uppförsbackarna. Det får de byta på garantin så klart men vi ska upp till stockholm om nån vecka för att premiär campa i bilen så det får vänta med reparation till efter den resan. De är inte särskilt raska i Borås nämligen. Vi får se hur det går att tugga motorväg från gbg till stockholm tur och retur.
Hur gick det med kopplingen? Klarade ni resan t o r Stockholm?

HÃ¥kan.Marie

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
18626

Nu har vi tagit en Europa runda på ca 400 hundra mil och är väldigt nöjda med vår Challenger 3018, stabil att köra med och trevlig att bo i, det enda vi kan klaga på är att duschgolvet var sprucket så vid första ( och enda ) duschen så rann det vatten på golvet i köket men eftersom vi köpte bilen med garanti så tror jag säkert att Fritidscenter i Trollhättan fixar detta. Efter att jag har läst inlägg här så finns det saker att fixa, som t.ex lampa i lastutrymme.

Turboguten

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
29398

Hej
Har en privatimporterad Challenger Prium Xg 2011, är nöjda efter 300 mil
"snurr" i Sverige, en sak dock som förbryllar, sitter 2 spottar ovanför förar o passagerarplats som vi inte hittar strömbrytare till, någon annan som känner igen sig?:mcride:

Toppen