• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som har lyckats köpa cykel via begcykel.com?

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Vi tänkte köpa två bättre begagnade hopfällbara cyklar att ha med i husbilen,
Så vi sökte på nätet och hittade ett par bara 2 mil bort som ser bra ut, dom finns på en sida som heter
Begcykel.com .
Har skickat tre meddelande via sidan till säljaren som är anonym utan mobil nummer, har inte fått något svar.
Har skickat meddelande till admin på sidan och frågat vad som är fel och varför deras sida är som den är, har inte
Fått något svar.
Är det någon som har nån erfarenhet av denna sida?
Och ja det finns andra sidor typ blocket, tradera m,m men det nära (Vårgårda) och såg ok ut.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Dom är bara använda 1 gång och jag anar varför!

Innan du köper minicykeln så provcykla dom i 2km så inser du nog varför dom bara är använda 1 gång.
Ska man ha minicykel så bör den nog vara med el, man får inte ut kraften på samma sätt som med lägre vevarmar som en stor cykel har som man sitter bättre på. "Sitter" då menar jag inte själva sadeln utan geometrin av själva cykeln.

Vi har kört omkring med med hopfällbara cyklar ett par tusen mil i husbilen, cyklarna har rullat otroligt lite "säkerligen under 3 mil" Hade det varit elcyklar hade dom använts otroligt mycket mer! Inför den här sommaren var tanken att vi skulle köpa Monarks hopfällbara elcykel men min bättre hälft satt inget bra på den heller.

Vi köpte en annan variant av cykel som vi redan använt 20 mil under våra 3 veckors semester med husbilen,
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag håller med om att testa dom ordentligt först annars kanske det är bortkastade pengar.
Det finns absolut bra fällbara cyklar som är bekväma och stabila men dom kostar ofta lite mer. Snabba komfortsaker att tänka på vid test kan vara:
- 20" hjul och inte 16" som en del billigare har
- Styrstång/styre lätt justerbart i höjdled
- Inte för "kort" så man sitter för nära styret när sadel och styre är i rätt höjd.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Här är en som helt säkert är så bra en sån lite cykel kan vara, men kostar därefter, ca 14 800 kan man få en för. Inte riktigt det som frågades efter, men märket Brompton kan väl finnas begagnat också.
Brompton M3L 2020
 
F

F.d. 58689

Guest
Jag köpte Biltemas hopfällbara, 3-vxl, elcykel i våras och är mycket nöjd!!!! :msn_thumbup: :)
Skulle aldrig köpa beg cykel, oavsett typ, på internet. Det stjäls ju väldigt många cyklar, som säkert säljs vidare.
Här på HBK finns 2 st Säljes - Hopfällbara cyklar
 
Senast redigerad av en moderator:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Känner inte riktigt igen sidan men känner igen din beskrivning. Jag hittade samma sida eller liknande för några år sedan och då gick det inte att få tag i någon cykelsäljare heller. Jag fattade det som att man enbart var ute efter ens mailadress. Jag hade det problemfritt med skräpmail före jag var i kontakt med den cykelsidan för några år sedan. Sidan ser skum ut.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag tycker det verkar vara en "seriös" sida om än mest driven på hobbynivå då det är gratis att annonsera. Kan förklara varför admin inte är så snabb.
Verkar finnas kopplingar till en cykelbutik eller en anställd på en.
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Tack för alla svar.
Så här ser set-upen ut i dag,
Plåtis med cykelställ på bakdörren.
2 styck Scott sportster 28tum cyklar utan
att använda något skyddsöverdrag för annars ser man inget i backkameran.
Vi använder cyklarna nån gång ibland
men då är dom smutsiga och strular med
växlingen.
Tanken var att ha fällbara cyklar i garaget eller bara fälla styret, sänka sadeln, sänka cykelställ till nedre position och trä över skyddet och förhoppningsvis se över alltihopa när man kollar i backkameran.
Plus att när man är hemma och vill cykla så slipper man hålla på att lasta upp och ner.
 
Toppen