• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nästan stopp i vasken

F

F.d. 56194

Guest
Förslag på hur man bäst rensar från skit i köksvasken. Vågar inte ta frätande medel p.g.a plastslangar m.m.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Nästan stopp i vasken

En liten sådan här minivaskrensare ingår i standarutrustningen :)
 

Bilagor

  • IMG_4942.jpg
    IMG_4942.jpg
    1,9 MB · Visningar: 10

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Nästan stopp i vasken

Förebyggande efter rensning. "Torrdiska" alltid med hushållspapper före vattendisken så slipper du fettproppar i avloppssystemet. Ok det hjälpt dig inte nu. Hett vatten och sugploppen bör hjälpa.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: Nästan stopp i vasken

Hej! Nu vet jag inte vad du har för bil men om det finns ett vattenlås sitter troligen problemet där. Då är det bäst att plocka ner o rengöra annars blir det snart även ett luktproblem.

Hälsningar Sanddammaren
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Nästan stopp i vasken

Den är dessutom bra att ha om Du ska tvätta lite handtvätt blötlägg över natten o kör lite uppo ner med den bland tvätten så slipper du gnugga. Fungerar jättebra.lite utanför ämnet
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Sv: Nästan stopp i vasken

Förebyggande efter rensning. "Torrdiska" alltid med hushållspapper före vattendisken så slipper du fettproppar i avloppssystemet. Ok det hjälpt dig inte nu. Hett vatten och sugploppen bör hjälpa.

Eller så skaffar du något i den här stilen. Alla modeller klarar fördisken galant.:D

//Jan
 

Bilagor

  • Porträttmotiv 2.jpg
    Porträttmotiv 2.jpg
    2,7 MB · Visningar: 2
Toppen