• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Några ställplatser jag besökt 2021

D

Deleted member 11118

Guest
Den som gör en resa har något att berätta”, så skrev Matthias Claudius, tysk författare och journalist, som levde 1740 – 1815. Han är mest ihågkommen för sin lyrik. Så är det, små äventyr blir till små historier. Resorna behöver inte var långa, det räcker med att kika bakom husknuten.

Barsebäcks Hamn.

Barsebäck.jpg Barsebäck1.jpg

Den ligger endast några kilometer från hemmet, men det är en bra plats att stå på. Där finns en utmärkt restaurang, bor man i husbilen på plats kan man inta lite alkoholhaltiga drycker. Man kan bada från piren så det blev både ett kvällsdopp och ett morgondopp. Servicebyggnaden är väldigt bra. Sitta där en fin sommarkväll och titta ut över sundet mot Danmark får man se solen doppa sig ner i vattnet. Resan behöver inte alltid vara så lång för att kunna njuta av livet, gäller bara hitta rätt ställe.

Limhamns småbåtshamn.

Limhamns.jpg 3-Edit.jpg

Gillar man lugn och ro skall man inte åka hit under högsäsong för det är full fart i hamnen det händer alltid något. Här kan man även se solens nedgång i havet på den Danska sidan. Det finns 4 restauranger inom c:a 700 meter. Varav en tillhör den berömda kocken Sandra Mastio som vann, femte säsongen av Sveriges Mästerkock. Gillar man fisk finns Limhamns Fiskrökeri 400 meter från ställplatsen, de har även en restaurang. Servicehuset är bra och välstädat. Denna platsen gillade jag.

Stegeborg.

Stegeborg.jpg Stegeborg1.jpg

Lång ute i skärgården finns Stegeborgs slottsruin, även Stäkeborg, i Skällviks församling, Söderköpings kommun, Östergötland, den är belägen på en ö i ett trångt sund vid viken Slätbaken. Här finns en del av Stegeborgs ställplats, nämligen 10 platser, de andra två områden finns på fastlandet några hundra meter bort, med respektive 32 och 10 platser. Man kan från ena hållet ta en vägfärja, till slottsholmen. Det finns en mycket bra restaurang på stället. Om man vill försäkra sig om en plats kan man boka en sådan, man kan även chansa där är ledigt. När jag var där var det fullt. Finns inget att klaga på det servicehus som ligger på slottsholmen. Detta är hustruns favorit av alla platser vi besökt

När man reser händer alltid något därför har den som gjort en resa alltid något att berätta, om sedan berättelsen är intressant får den som läser avgöra.
 
Toppen