• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motstånd till bältessträckaren

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Har ett dubbelsäte i min Citroen Jumper från 2015. Har köpt ett original enkelsäte som ska monteras istället.
Men om jag kopplar bort en bältessträckare så kommer airbaglampan att lysa. Hört med flera företag om dom kan ”ta bort en bältessträckare” i bilens dator. Det kan dom inte. Dom rekommenderar ett motstånd till bältessträckaren. Men vilket motstånd ska man ha? Läst om 2 ohm och även 2,2 ohm. Är det någon som har koll?
ha det
 
F

F.d. 14324

Guest
Jag har aldrig gjort det på en Citroen, bara på en sprinter och en crafter och till dem finns det färdiga motstånd med rätt kontakt att köpa, så jag har absolut ingen koll egentligen.
Om det inte finns nåt att köpa till din bil kanske det går att ohm-mäta mellan stiften i bältet och på så sätt ta reda på vilket motstånd som blir lämpligast att ersätta bältet med.
Quick and dirty skulle kanske kunna vara att låta bältet sitta kvar i kontakten och gömma undan det under den nya enkelsätet. ;) :oops:
 
Toppen