Med avseende på oljesticka.
Folk kollar inte oljan = motorn rasar pga oljebrist.
Om folk kollar oljan, dom klarar inte av detta utan överfyller = blåsta packningar = oljeläck = oljebrist = motorn rasar.
Oljesticka är suveränt OM man har kompetensen och tålamodet att använda denna.
Det är inte så enkelt som man kan tro att göra rätt, det tar tid att mäta rätt.
En gissning är att fler motorer har rasat på grund av oljebrist (med oljesticka i motorn som inte används) än strulande nivåmätare.
Folk kollar inte oljan = motorn rasar pga oljebrist.
Om folk kollar oljan, dom klarar inte av detta utan överfyller = blåsta packningar = oljeläck = oljebrist = motorn rasar.
Oljesticka är suveränt OM man har kompetensen och tålamodet att använda denna.
Det är inte så enkelt som man kan tro att göra rätt, det tar tid att mäta rätt.
En gissning är att fler motorer har rasat på grund av oljebrist (med oljesticka i motorn som inte används) än strulande nivåmätare.





