• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motiv bak på bilen

F

F.d. 29831

Guest
Vår bil har en stor blank "akterspegel" som vi skulle vilja försköna med någon form av motiv, men vi vet inte vad. Vi har en kontakt som kan tillverka åt oss men vi saknar förslag. Kanske något naturmotiv eller något man blir glad av.
Alla förslag mottages tacksamt!
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Motiv bak på bilen.

Vi såg häromdan en HB i Portugal,där man hade en karta över Europa ritad på bakstammen.
Det fanns prickar o namn på alla huvudstäder ( om jag såg rätt)
Allt målat med ganska diskreta svarta linjer, så jag gissar att på ett avstånd av ca 50 m såg man inte motivet.

Jag kan gissa att man kan ha nytta o glädje av detta när/om man reser runt i Europa och skall berätta var man rest/kommer från mm

Som jag förstår kan man ju ändå ha ett "vanligt" motiv samtidigt.

Lasse W
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Motiv bak på bilen.

Vår bil har en stor blank "akterspegel" som vi skulle vilja försköna med någon form av motiv, men vi vet inte vad. Vi har en kontakt som kan tillverka åt oss men vi saknar förslag. Kanske något naturmotiv eller något man blir glad av.
Alla förslag mottages tacksamt!

Hej, jag skulle också vilja ha det på min husbil, jag undrar vad ni har fått för pris? Jag tänker såklart använda något av mina egna naturfoton i så fall.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Motiv bak på bilen.

Vår bil har en stor blank "akterspegel" som vi skulle vilja försköna med någon form av motiv, men vi vet inte vad. Vi har en kontakt som kan tillverka åt oss men vi saknar förslag. Kanske något naturmotiv eller något man blir glad av.
Alla förslag mottages tacksamt!

Vi har bild av våran katt på transport lådan för möbler ( 65x105 ) kostade 400kr hos en firma som jobbar med bildekaler.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    437,8 KB · Visningar: 103
F

F.d. 29831

Guest
Sv: Motiv bak på bilen.

Hej, jag skulle också vilja ha det på min husbil, jag undrar vad ni har fått för pris? Jag tänker såklart använda något av mina egna naturfoton i så fall.

Hej Ludde.
Vi har inte fått något pris ännu. Det är ju beroende av vad vi får för underlag för dom att arbeta med.
Du har ju en mängd fina bilder att välja på, så du kommer att få en fin bil.
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: Motiv bak på bilen.

Hej, jag skulle också vilja ha det på min husbil, jag undrar vad ni har fått för pris? Jag tänker såklart använda något av mina egna naturfoton i så fall.

Gjorde denna för två år sedan hos en reklamfirma från en digitalbild.
Ville ha ett norrlandstema. Tolvhundra kostade det klistrat o klart.
145x75 cm. Häggen i soliga Umeå
 

Bilagor

  • 466.JPG
    466.JPG
    1,2 MB · Visningar: 207
S

StorDansk

Guest
Sv: Motiv bak på bilen.

Hej,
det finns en fantastisk sida med massor av fina bilder, de flesta i hög upplösning,
här kommer adressen:
stock.xchng - the leading free stock photography site
läs noggrant om bildrättigheter för varje enkel bild, och det behövs inte särskild
hög upplösning för en bläckstråleutskrift, se till bara, att du får det laminerat,
då ska ditt motiv överleva bilen!
Välj även ett motiv som kan följa bilen när du säljer, att demontera folien kan vara dyrare
än det ursprungliga jobbet.
Hoppas det blir fint, visa med bild när det är klart :)
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Motiv bak på bilen.

Eller en vinter och sommarsida på bilen, häftigt!
Ja Anders, Postis har ju kläm på det där med bilder. :)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Motiv bak på bilen.

Ludde

Detta är vardagsmat gällande reklam & fordon idag.
T.o.m. billigare att printa folie än motivlack!

Följande släp kostade in alles, print, jobb, 2sidor + fram & tak 5000:-
DSC01418.jpg

Skulle tänka att en bakstam på våra husbilar inkl montering
kan kosta runt 2000:- +/- beroende på företag och personlig "deal"

Ser fram mot att se ett av dina Fantastiska motiv på er bil framöver! :)

Mvh. Magnus

Hej, jag skulle också vilja ha det på min husbil, jag undrar vad ni har fått för pris? Jag tänker såklart använda något av mina egna naturfoton i så fall.
 
Toppen