Hejsan, det är sällan eller aldrig något rent tekniskt problem som kan komma av att ha flera laddare inkopplade samtidigt.
Det som kan hända är att de lurar varandra när de "läser av" batteriet/batterierna och då är det oftast den mest intelligenta laddaren som blir lurad och minskar laddningen, stänger av laddningen eller övergår till underhållsladdning.
Så problemet brukar bara vara att det laddar mindre än man kanske tror om man bara summerar laddarnas kapacitet.
Sedan kan man ju få problem med bodelens info på displayen om den mäter bobatteriets totala innehåll i A/tim.
Om man har ex. en lös solcell, och kopplar in den direkt på bobatteriet så kommer inte den laddningen med i beräkningen då den strömmen inte passerar mätshunten och då inte kommer med i plusberäkningen på batteriets totala innehåll.
Om det finns möjlighet så kan man ju koppla in den extra solcellen i elblocket om det finns uttag för extra laddning, men inte növändigt mer än för beräkning av A/tim.
Medveten om detta så är det bara att ladda på.
(Det har ju inte direkt med generatorladdningen att göra när bilen står uppställd, utan kombinationen av den extra lösa solcellen och inkoppling och laddning samtidigt med 230V och/eller laddning tillsammans med en fast solpanel på taket.
Det som har med generatorladdningen att göra är för det mesta helt bortkopplat när bilen står och motorn inte är igång.)
M.v.h. JANKRO.