• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

MC-ramp el lastbärare..

F

F.d. 53837

Guest
Hej på er.

Jag är ute efter en MC-ramp eller en lastbärare bak på husbilen.
De är lite special mått så köper man en färdig då måste man ändå göra om den
Ska ha en eldriven fyrhjuling på den.
Ska vara måttet 100x70cm och väger ca 75kg.

Önskar en massa tips.. :)

Har ett al-ko chassi.

Mvh/Robban
 

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej, har en mc ramp/hållare som bara ligger, har suttit på ett fordchassi proffsbyggd på en firma som håller på med sånt, kanske kunde du modifiera den, vad vet jag?
Med vänlig hälsning, Peter :mcride:
 

Bosse Brumm

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
9075
Medlemskap
2021
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej Robban. Kanske det här skulle fungera för Dig. Det är i grunden en tysktillverkad mc-ramp som jag byggt om som bilderna visar.Den passar alla rambredder/ justerbar. Vikt på hela rampen inklusive kåpa ca 40-50 kg. Exakt kan du få effter vägning , skotern på bilden väger 127 kg. fungerade perfekt. Avyttrar den för att jag byggt garage i husbilen Mvh. Bosse
 

Bilagor

  • DSCN0839.JPG
    DSCN0839.JPG
    1,3 MB · Visningar: 161
  • DSCN0841.JPG
    DSCN0841.JPG
    1,4 MB · Visningar: 148
  • DSCN0855.JPG
    DSCN0855.JPG
    1,4 MB · Visningar: 142
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Har vid något tillfälle sett ett speciellt MC-släp där man drog MC:n på tvären (ett mycket kort släp) men då behöv ju dragkrok.;)

För övrig tror jag nog att det finns anledning att kolla max bakaxelbelastning om man vill hänga en MC-bärare bak på bilen. Mycket lätt att överskrida maxvärdet, tyvärr.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Har vid något tillfälle sett ett speciellt MC-släp där man drog MC:n på tvären (ett mycket kort släp) men då behöv ju dragkrok.;)

För övrig tror jag nog att det finns anledning att kolla max bakaxelbelastning om man vill hänga en MC-bärare bak på bilen. Mycket lätt att överskrida maxvärdet, tyvärr.

[/ATTACH]

Vet om en firma som säljer dessa, skicka pm om intresse finns så förmedlar jag kontakt.

Lars
 

Bilagor

  • Screenshot_2013-02-19-12-16-15.jpg
    Screenshot_2013-02-19-12-16-15.jpg
    568,4 KB · Visningar: 84
  • Screenshot_2013-02-19-12-15-37.jpg
    Screenshot_2013-02-19-12-15-37.jpg
    561,5 KB · Visningar: 69
F

F.d. 53837

Guest
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej.

Känns så där att ha ett släp med.
Föredrar att ha nått fast i bilen.

Den här ska jag få plats med.

Jag hör av mig via mejl till ni som har en att sälja. :)

/Robban
 

Bilagor

  • IMG_6900.JPG
    IMG_6900.JPG
    5,1 MB · Visningar: 104

Tobbe

HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2024
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej Robban!

Kul att du har hittat en fin 4-hjuling, ser intressant ut, borde fungera uppe i Gräftåvallen!
Hoppas det ordnar sig med lastbärare bak på bilen, borde inte bli så tungt, 4-hjulingen ser hyvsat lätt ut.
hls
Anitha & Tobbe
 
F

F.d. 29907

Guest
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej! Jag undrar om Du möjligen har kvar mc stället? Min man har nu en fyrhjulig elscooter som vi gärna vill hänga på vår plåtis. Ser att det var ett tag sedan Du skrev men jag chansar. Hälsningar Monica
 
F

F.d. 29907

Guest
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej! Såg att Du skrivit om en kort släpvagn där man kan ha en fyrhjulig elscooter på tvären efter bilen. Det var ju ett tag sedan men den kanske fortfarande går att få tag i. Tacksam för svar. Hälsningar Gert o Monica
 
F

F.d. 29907

Guest
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej! Det var ju ett tag sedan Du skrev det här men undrar om Du har kvar kontakten. Gäller alltså det lilla släpet där man kan ha en liten elscooter på tvären. Dragkroken har vi.
Hälsningar Gert
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: MC-ramp el lastbärare..

Hej Robban. Kanske det här skulle fungera för Dig. Det är i grunden en tysktillverkad mc-ramp som jag byggt om som bilderna visar.Den passar alla rambredder/ justerbar. Vikt på hela rampen inklusive kåpa ca 40-50 kg. Exakt kan du få effter vägning , skotern på bilden väger 127 kg. fungerade perfekt. Avyttrar den för att jag byggt garage i husbilen Mvh. Bosse

Imponerande ombyggnad av garaget och luckan bock.gif. Man kan knappt tro det är samma bil på bilderna.
Om du har några bilder på arbetet så skulle det vara kul att få se dem.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Denna använder jag för moped upp till MC på 150kg.

Edit:
Nu såg jag att det var en gammal tråd :)
 
Toppen