• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Maxview

L

Lillen.b

Guest
Hej är det någon som tar in radiosignal till sin bilradio med sin maxveiw tv antenn ,radio mottagningen är inget vidare med orginal fiat antenn
Tacksamm för svar
Roger
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Hej Lillen.b,

Vet inte vad det är för årsmodell på din ducato och var din antenn sitter, men på min 2017 årsmodell så sitter den lilla och värdelösa antennen på höger framskärm, och för mig är det helt obegripligt hur man kan få sälja en husbil med så otroligt dålig mottagning med originalantennen?

Så det jag gjorde var att åka förbi en Toyota bilhandlare och köpte en något längre antenn som passade perfekt, och sen dess har jag haft perfekt mottagning, har för mig att det var samma antenn som sitter på en Toyota Aygo, inte helt säker på detta, men ta bara med dig antennen så hjälper dom dig säkert!
 
L

Lillen.b

Guest
Hej Lillen.b,

Vet inte vad det är för årsmodell på din ducato och var din antenn sitter, men på min 2017 årsmodell så sitter den lilla och värdelösa antennen på höger framskärm, och för mig är det helt obegripligt hur man kan få sälja en husbil med så otroligt dålig mottagning med originalantennen?

Så det jag gjorde var att åka förbi en Toyota bilhandlare och köpte en något längre antenn som passade perfekt, och sen dess har jag haft perfekt mottagning, har för mig att det var samma antenn som sitter på en Toyota Aygo, inte helt säker på detta, men ta bara med dig antennen så hjälper dom dig säkert!
Hej tack för svaret har ochså 2017 års fiat antennen sitter i vänster stolpe ,sitter din nya antenn på samma ställe som innan?
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag gjorde omaket att dra en kabel från radiouttaget på antennförstärkaren till min radio. Har en Maxview Omnimax antenn. Från bedrövlig mottagning till alltid utmärkt mottagning.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Ok, då förstår jag din fråga :), den modellen känner jag inte till och är detta verkligen originalantennen? Min sitter på utsidan på höger framskärm!

Kanske någon annan här på forumet som har någon lösning med liknande antennplacering då?
OBS! Ej min bil på bilden utan lånad bild för vissa antennplaceringen.

73e7b050-e83d-46ea-a1a3-9383f0819dc0.jpeg
 
L

Lillen.b

Guest
Jag gjorde omaket att dra en kabel från radiouttaget på antennförstärkaren till min radio. Har en Maxview Omnimax antenn. Från bedrövlig mottagning till alltid utmärkt mottagning.
Hej jag har en omnimax antenn ,köpte du en övergång till bilstereos antenn uttag och drog koaxialkabel,eller hur gjorde du?
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Hej jag har en omnimax antenn ,köpte du en övergång till bilstereos antenn uttag och drog koaxialkabel,eller hur gjorde du?
Ja, jag köpte den typ av kontakt, typ koax, som passar i förstärkaren plus lös kabel och kontakt till stereons ingång. Tyvärr sitter antennförstärkaren längst bak i bilen. Så det blev lite pyssel med kabeldragning bakom skåp o lister. Men det var det värt!
 
Toppen