• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Markisveven fastnar

jdjiveco

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2024
När jag vevar in/ut markisen så fastnar markisveven av någon anledning.Får "juka" på veven till den lossnar. Så irriterande. Är det handhavande fel eller något som ska fixas ?
 
F

F.d. 14324

Guest
Fastnar den i själva vridningen/snurrandet?
Eller fastnar veven i markisen och gör att man surnar till lite när man vill ta bort den och lägga in den i garaget?
Det senare har jag svurit över flera gånger men lösningen är ganska enkel, man trycker veven uppåt och vrider den lite åt nåt håll (kvarts varv) så kan man dra ut/ner den. Det är säkert konstruerat så för att veven inte ska lossna när man använder den.

mvh jocke
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
När jag vevar in/ut markisen så fastnar markisveven av någon anledning.Får "juka" på veven till den lossnar. Så irriterande. Är det handhavande fel eller något som ska fixas ?
Om du sprayar med 556 eller liknande in i fästet för veven på markisen så funkar det.
kånnkård
 
Toppen