• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mail

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Jag har haft Spray mail i många år, men nu verkar det som att de har lagt ner verksamheten. Nu har jag börjat att använda Gmail istället. Men min gamla mailadress finns ju hos många. Kan jag på något vis styra om den gamla adressen hos Spray till att mailen kommer till mitt Gmailkonto istället?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ikke uten å ha tilgang til domenet - det som står etter @. Har en tilgang til dette så kan en gjøre om den gamle til et alias for den nye adressen, men det ser ikke ut til at spray.se støtter dette.

Noe annet en kan prøve er å sette opp i gmail at den skal importere alle mail fra spray - om en har navnet på imap eller pop serveren hos spray. En god løsning mens en får sine kontakter til å bruke den nye mail adressen.

Et annet, men ikke like vennlig er å benytte en eventuell fraværs tjeneste til å sende ut en melding om at en har byttet mail adresse - om det er mulig å sette opp dette hos spray.

Det ser ut på sidene til spray at de er i møllpose - mulighetene for å registrere seg er fjernet.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Eftersom spray.se inte finns som hemsida längre som fungerar det nog inte med adresserna till imap och pop.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
De har en hemsida, men det meste er stengt av så jeg kan ikke teste om deres webmail fungerer da jeg ikke har en eksisterende konto. Det ser ut til at de har hatt en imap/pop tjeneste, selv om infosiden er fjernet så jeg finner ikke hvilket servernamn den benyttet - ofte er dette den siste tjenesten som dør sammen smtp for inngående mail.
 

kowpow

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
26320
Medlemskap
2024
Spray.se finns kvar och därifrån loggar man in på mailen. Jag har använt spray sedan det kom och mailadressen fungerar fortfarande. Man får betala extra för imap/pop men att logga in själv på webmailen är gratis.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Det har jag försökt använda, men får svaret att det är fel lösenord. Tidigare hade jag mitt namn som användare, men nu ska man använda mailadressen. Kanske det strular till det?
Eftersom spray verkar vara på upphällningen vågar jag inte lita på dom längre.
 
4

4 JO

Guest
Det har jag försökt använda, men får svaret att det är fel lösenord. Tidigare hade jag mitt namn som användare, men nu ska man använda mailadressen. Kanske det strular till det?
Eftersom spray verkar vara på upphällningen vågar jag inte lita på dom längre.
Följande sida kanske kan vara till hjälp angående lösenordet Allt om lösenord
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Länken lost.spray.se fungerade inte. Nu har jag skickat ett mail till dom som de troligen inte kommer att besvara i likhet med tidigare inskickade meddelanden.
 

kowpow

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
26320
Medlemskap
2024
Det har jag försökt använda, men får svaret att det är fel lösenord. Tidigare hade jag mitt namn som användare, men nu ska man använda mailadressen. Kanske det strular till det?
Eftersom spray verkar vara på upphällningen vågar jag inte lita på dom längre.

Jag har under åren alternerat mellan att skriva användarnamnet (första delen av mailadressen) eller hela mailadressen (inkl @spray.se) beroende på vad som krävts för att kunna logga in. Har du bara rätt lösenord ska det ena eller andra alternativet fungera. Supporten verkar nästan helt obefintlig men bara nästan, det sitter helt klart någon där och gör några knop för jag har fått respons såtillvida att de hörde inte av sig tillbaka men fixade mitt "problem" ändå.
 
Toppen