• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Möjligheter under pandemin!?

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Längtar du efter att träffa barn, barnbarn, släkt och vänner?
Vi samlades i ett Skype-möte, helt virusfritt men nästan som att ses i verkligheten. Det kan ju även var svårt att träffa alla i verkligheten då de befinner sig spridda inom landet eller i andra länder. Det mötet uppskattades av alla deltagare och vi kommer att träffas igen i Påsk.
Vill du visa runt hemma, kanske tapetserat om, byggt till, renoverat, koppla upp dig via en enhet som du kan bära runt och då visa för alla deltagarna.
Länk till Skype-sidan.

Vill du gå på en konsert eller opera?
Kungliga Operan har föreställningar som du kan titta på och lyssna till via din dator/platta/smartphone/SmartTV.
Länk till Kungliga Operan.

Det finns många program på SVT Play och TV4 Play att titta på precis när du vill.
Länk till SVT Play.
Länk till TV4 Play.

Det finns säkert mer men det var några tips.

Tillägg:
Denna artikel handlar om att se på TV i husbilen men kan vara till hjälp att koppla upp en enhet mot din TV hemma.
Klicka här för att komma till artikeln.
 
Senast ändrad:

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Själv startar jag eget. Har svårt att hitta en bättre möjlighet än nu i Coronatider. Alla permitterar eller varslar och det öppnar upp marknaden. Dock är jag bara 51 så jag är inte i nån riskgrupp. Försöker bara lyfta fram nått positivt i dessa tider
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag pensionerade mig som 61-åring för 3 år sedan från jobbet i skolans värld. Nu känner jag att jag kanske skulle kunna bidra där igen när många är sjuka eller vabbar. Har därför anmält mig som vikarie men måste invänta mitt utdrag från belastningsregistret innan jag får börja. Har redan blivit kontaktad så behovet verkar finnas.
 
Toppen