• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lunds kommun diskuterar husbilar

F

f.d. 53452

Guest
Av utredningen framgår att man inte satt sig in i frågeställningen tillräckligt utan fastnat vid "besöksparkeringar" för turister med husbil. Även detta tveksamt genomfört eftersom endast några till intet förpliktigande meningar om trygghet nämns.
Eftersom jag själv fram till för två år sedan har bott i Lund och med mina husbilserfarenheter inte skulle parkera och lämna min husbil utan uppsyn för ens ett par minuter.
Bakgrunden är att den organiserade ungdomsbrottsligheten i Skåne förflyttar sig mellan Malmö, Lund, Eslöv, Landskrona och Helsingborg med Pågatågen och utgör en enda stor brottslighetszon. Lägena på föreslagna parkeringar utgör en karta för dessa brottslingar.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Det var skönt att få reda på att vi är självförsörjande och klarar att vara uppställda ända upp till 24tim enligt en riktig utredning.
Samt inte minst att kommunen också faktiskt förstår att vi klarar oss ett tag och det inte behövs alla bekvämligheter med en flermiljonersinvestering på en gång man vill stannar till kan vara en stor framgång för att få en "laglig" parkeringsplats.

M.v.h. JANKRO.

Såg Kirsholm's inlägg efter min skrift ovan. Tyvärr verkar ju inte placeringen av parkeringarna vara på de bästa ställena, så alltid någon smolk i bägaren.
 
Toppen