• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LPG flaskor

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Hej, har beställt installation av Alugas LPG flaskor och undrar hur det funkar med fyllning i Spanien och Frankrike om man inte har utvändning tankning? Funderar på att byta bil nästa år och då ta med flaskorna och vill helst inte göra hål i bilen
 

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Det kan bli problem att få tanka,inte alla ser skillnad på en vanlig flaska och en fyllnadsflaska.
Jag har blivit nekad i Tyskland,åkte till en annan mack och fick fylla efter att ha visat certifikatet som följer med flaskan.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.747
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Om du ska byta bil. Kör med en vanlig flaska som du kan byta när den blir tom så länge så slipper du håltagning. Vill du ha en tysk/fransk/spansk tub med på resan brukar billiga finnas på blocket
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hej, har beställt installation av Alugas LPG flaskor och undrar hur det funkar med fyllning i Spanien och Frankrike om man inte har utvändning tankning? Funderar på att byta bil nästa år och då ta med flaskorna och vill helst inte göra hål i bilen
Normalt sett är det ingen som kontrollerar hur du tankar dina flaskor,om det skulle ske åk till nästa mack,montera innre fyllning om du skall byta bil snart.
Tankflaskor är det absolut bästa tillbehöret jag köpt för resor i EU.
 
Toppen