• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Ljud bakifrån bilen

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Det är ett konstigt ljud bakifrån bilen som jag spelat in inifrån när den rullar sakta på tomgång, men ljudfilen kanske inte fungerar. Om den inte gör det så är det ett jämnt lite dovt ljud som försvinner så fort farten ökar. Det hörs ingenting när bilen är ”kall” men kan komma efter några mil om jag sänker farten och kör riktigt sakta.
Det blir inte varmt någonstans.
Den är nybesiktigad och regelbundet servad på Fiat verkstad.
Problemet är att det händer inte så ofta utan det kommer och går. Nu har det gått ända till en vingård väster om Barcelona så det är väl inget allvarligt fel. Ändå vill jag gärna veta vad det beror på så är det någon som har liknande problem eller idéer vad det kan vara så är jag tacksam.
Det är en halvintegrerad Hymer 2014 med Alko-chassi.
 

Bilagor

  • La Méridienne 2.zip
    377 KB · Visningar: 74

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är ett konstigt ljud bakifrån bilen som jag spelat in inifrån när den rullar sakta på tomgång, men ljudfilen kanske inte fungerar. Om den inte gör det så är det ett jämnt lite dovt ljud som försvinner så fort farten ökar. Det hörs ingenting när bilen är ”kall” men kan komma efter några mil om jag sänker farten och kör riktigt sakta.
Det blir inte varmt någonstans.
Den är nybesiktigad och regelbundet servad på Fiat verkstad.
Problemet är att det händer inte så ofta utan det kommer och går. Nu har det gått ända till en vingård väster om Barcelona så det är väl inget allvarligt fel. Ändå vill jag gärna veta vad det beror på så är det någon som har liknande problem eller idéer vad det kan vara så är jag tacksam.
Det är en halvintegrerad Hymer 2014 med Alko-chassi.

Inte speciellt dovt tycker jag, men låter som bromsar som ligger på. Ta ur bromsbeläggen, se till att dom rör sig lätt i fästena, pumpa ut och tryck in bromskolvarna några gånger. Montera tillbaka.
 
Senast ändrad:

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Inte speciellt dovt tycker jag, men låter som bromsar som ligger på. Ta ur bromsbeläggen, se till att dom rör sig lätt i fästena, pumpa ut och tryck in bromskolvarna några gånger.
Svårt att beskriva ett ljud men jag tror som du, inte så mycket som rör sig där bak.
Det får bli ett nytt besök på Talleres Higinio i Altea, var där för 2 år sen och fick bra hjälp med service och kamremsbyte.
Tommy om du läser det här så hör jag av mig när vi närmar oss vi är i höjd med Barcelona och drar oss sakta söderut.
 
Toppen