• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Liten skärm

Peterivalbo

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gävle
HBK-Nr
30469
Medlemskap
2025
Hej alla, jag har precis köpt en Hobby 75 och i den sitter ev skärm till stereon märkt tom tom. Den är alldeles för liten tycker jag och undrar därför.
Kan jag mara k,pa en större skärm och ansluta befintlig backamera till den. Det finns väl flera av er som o kså har denna lilla skärm. Tacksam för bra tankar och svar.
Mvh peter
Peka
 

tor-ake

HBK Intresserad
Inlägg
226
Kommun
Österåker
Kollade lite på Eclipse AVN (om det är en sådan du har) och backkameran har mest troligt kompositvideogränssnitt, möjligen med en speciell Eclipse-kontakt (men det kan du löda om). Köp en så stor monitor du vill ha, se till att den går på 12V och plugga in kompositvideosignalen i den.

Lycka till.
 

Peterivalbo

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Gävle
HBK-Nr
30469
Medlemskap
2025
Tack för ditt svar tor-ake, Jag har ingen aning om vad jag har då jag inte får bilen förrän nästa vecka, men jag bifogar en bild på instrumentpanelen, Har någon av er provat Garmins lösning med trådlös kamera till portabel gps-skärm. Klarar den avståndet på en 8 meters bil? Jag är helt ny som husbilsägare och kommer säkert med flera amatörfrågor.
peka

Hobby-Toscana-Exclusive-75-Svea-Husbilar-12.jpg
 
F

Fd.47585

Guest
Vi köpte enligt länk, enkel montering och stöd för både android och iphone. Kör med waze som navigator och backkameran fungerar automatiskt (precis som original), även dämpning av ljuset i displayen när man slår på halvljuset, telefonen fungerar trådlöst osv, osv. Länk: Sony XAV-AX200
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Har en liknande i vår husbil.

Eftersom den är Android-baserad kan man välja det navigeringsprogram som man själv föredrar (vi kör Sygic).

Är mycket nöjd med alla funktioner.

Pålle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Av olika trådar här på forumet att döma, varierar den tekniska kompetensen bland medlemmarna, så den första frågan går inte att ge något svar på. (Jag klarade det dock...)

Vår husbil är byggd på Ford Transit 2016, så jag var tvungen att leta upp en monteringssats för 2DIN-apparater i stället för originalradion.

Hur det är med övriga basfordon vågar jag inte svara på.

Pålle
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Intresserad, om man klarar att installera själv och om den passar rätt av i platsen för den "gamla"
Jag har en Pioneer dubbel-DIN idag så jag hoppas monteringssatsen till den passar. Eftersom skärmen är så stor och täcker hela montaget kan man ju improvisera lite i fall det inte passar. Du bor ju i närområdet så du får komma och titta när det är dags att montera. Tar nog någon månad minst med frakten från Kina.
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Jag har en Pioneer dubbel-DIN idag så jag hoppas monteringssatsen till den passar. Eftersom skärmen är så stor och täcker hela montaget kan man ju improvisera lite i fall det inte passar. Du bor ju i närområdet så du får komma och titta när det är dags att montera. Tar nog någon månad minst med frakten från Kina.

Jag har skickat efter flera gånger från den leverantören i Kina. Senast min Xiaomi Mi Stick. Det tog bara ca 10 dagar.
Du får gärna höra av dig hur det gick att installera. / Hälsningar från Råda mosse :)
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Har en liknande i vår husbil.

Eftersom den är Android-baserad kan man välja det navigeringsprogram som man själv föredrar (vi kör Sygic).

Är mycket nöjd med alla funktioner.

Pålle
Jag kör Sygic i personbilen men är inte helt nöjd med den i husbilen. Använder du personbil eller lastbilsvarianten i husbilen?
 

Knazig & Ilis

FD HBK Medlem
Inlägg
658
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
25947
Medlemskap
2022
Jag har en Pioneer dubbel-DIN idag så jag hoppas monteringssatsen till den passar. Eftersom skärmen är så stor och täcker hela montaget kan man ju improvisera lite i fall det inte passar. Du bor ju i närområdet så du får komma och titta när det är dags att montera. Tar nog någon månad minst med frakten från Kina.

Har du fått hem den från Kina ännu?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Tyvärr inte, den är inte skickad ännu från Kina, nytt datum den 22/9 men de verkar ha problem att få fram den för datumet har flyttats fram flera ggr.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Banggood er en shopfront, nesten som Amazone. Mye fra egne lager og veldig mye fra handelspartnere som sender fra sine lager ofte i embalasje fra Ganggood og via spedisjonsavtaler som Ganggood har rundt i verden.
 
Toppen